Šaman píše:
Množství magie ve hraní Herkula a Husitů může být podobné
Nemáš pravdu. Magie v DnD není jen o "kouzelnících" a neslouží jen k tomu abys "sesílal kouzla". Spousta věcí, které bys čekal od Herkula, by se v DnD
vyjádřily kouzlem - Herkules samotnej by se nejspíš vyjádřil jako nějakej mix Barbara a Čaroděje. Minimálně by to byla jedna z možností.
Šaman píše:
že se většinou volá po nízko magickém pseudostředověkém světě. Takže jsem psal Zaklínač, GoT, Zeměplocha
Ono tu trochu motáš dohromady setting a žánr.
DnD nemá až tak moc problém s nízkomagickym settingem. DnD ale
má problém s ne-heroickym žánrem.
Pokud potřebuješ limitovat magii protože chceš low-magic ve smyslu světa s malou mocí magie, tak můžeš říct, že v magickém povolání si můžeš vzít jen určitý počet levelů (buď to capnout nebo říct že do magické classy může jít jen každý druhý / třetí level atp.) Nebo můžeš šáhnout po nějakym sourcebooku co nabízí non-magic classy (AiME) a ty magic proškrtat. Atd.
To se může týkat třeba GoT. (Ve kterém mimochodem polovina postav sou prostě bojovníci, takže asi oceníš pár subclass a používání featů...)
Nicméně takovej Zaklínač de hrát myslim v klidu naprosto bez úprav. Jako sorry, já Zaklínače čet, to co tam předvádí Yennefer, Triss a další tam na nějaký low-magic fakt neuhraješ, to je jedna brutální šleha za druhou - je to jen o tom kolik těch (takhle silnejch) čarodějů v tom světě je. Což už ale pravidla nijak moc neřešej.
Zeměplocha (stranou toho že je v DnD spíš nehratelná, protože komedie se dlouhodobě hraje strašně špatně, ale to je na úplně jiné téma) by taky prošla na pohodu - ostatně mágové tam přímo používaj hardcore DnD wizardí magii i s levelama a zapomínánim a znovuučenim a vůbec se všim. A high-level postavama to tam přetejká. Karotka si dává půlku Ankh-Morporku, Elánius zvládne beze zbraní a výbavy přežít noční honičku s vlkodlakama (a ještě jich pocestě pár zkriplit), Vetinariho ani nekomentuju...
Zpátky k tomu GoT - tam bys asi potřeboval nadesignovat pár nových subclass - a popravdě pro GoT specificky bych klidně šel s tim že bych re-designoval classy jako takový. V zásadě tam máš dvě možnosti - buď to budeš tlačit hodně do multi-classu (v tom případě můžeš "Knight" udělat jako subclassu Fightera a kdekdo tam bude mixovat fightera a rogua...) nebo pudeš tou těžší (ale asi lepší) cestou a navrhneš si tam vlastní classy - nějakej základní set může bejt Fighter (Divocí, žoldáci...), Noble (podle subclassy rytíři, vladaři atp.), Rogue (zloději, pašeráci, vrazi), Scholar (subclassy pro Mistry, chytráky typu Tyriona, možná různé mafiánské kupce...) - třeba. Do magie fušující srandisti (Arya a její mystický zabijáci, Brann a Tříoká vrána) se jasně nabízej jako "prestižky", resp. magický obory (Arya je Arcane killer u Rogua, Brann je Mystic u Scholara). Skuteční sesilatelé v GoT nejsou hráčské postavy (Martin je záměrně nemá jako PoV postavy) - nicméně teoreticky bys je mohl vyrobit, nejspíš po vzoru "inverzního Warlocka" (málo vysokejch spell-slotů, ale s hrozně pomalou obnovou).
...tohle nicméně tak střílim, ty adaptace už nejspíš někde někdo DnD znalejší udělal popř. tu sou okolo lidi co se na tohle hoděj o dost víc, než já.