Tak hráči jsou různí, od lidí, kterým stačí jen dostatek mobů v dosahu/dostřelu, po takové, kteří s tebou chtějí řešit svůj rodokmen do začátku světa. Obvykle dostaneš něco mezi tím, a ideální je mít nějakou rozumnou domluvu ohledně hloubky světa. Nedávno jsem o tom četl v DMG, že takové dobré intro do světa se vejde na max. 2 stránky A4. Pokusil jsem se takové napsat na můj svět, který je velmi mnoho vykradených věcí poskládaných do jakéhos-takéhos celku a uvítal bych toho prostoru víc, ale zase já jsem extrémista.
Docela dobrý začátek je kouknout na skilly co hráči mají. Pokud mají akrobacii, ateltiku a tak, stačí napsat věci, co ví každej vidlák - kolik má svět sluncí, jakej je leptopočet, v jakym žije podnebí a kdo tam tomu zrovna vládne. Historie a podobné znalostní věci mohou signalizovat dvě věci - buď powergamer vzal skill, kterej nemá nikdo jinej, kdyby byl náhodou potřeba, nebo se ten někdo o ten svět zajímá hlouběji. Tam se pak hodí zajít drobet hlouběji - jací jsou na světě vedlejší bohové, jaká je politická situace ve vedlejších říších a tak. Což jsou pořád věci, které řeší minimálně v D&D 5 dobrodružství samo o sobě, případně jsou v Handbooku. Popravdě sám o FR vím celkem houby, jen z her Neverwinter Nights, ale nikdy jsem drtivou část té znalosti nepoužil, jako hráč ani DM.