Nejlepší způsob, jak zajistit low magic kampaň, je dát hráčům všechnu magii, co jim pravidla nabízí, přidat k ní nějaký chutný collateral effect (čti damage) a pak jim ho pořádně odehrát včetně reakce okolí.
Wizard si bude moct kouzlit, jak bude ctěná libost... kouzla jsou napájena životní silou z okolního světa, 10*2^(spell level) určí radius totálního zničení (nekróza). Necromancy spell mají koeficien ještě *2 navíc. Sešli 2nd level spell a zrušíš kruh o poloměru 20 metrů kolem sebe - pole uschnou, drobná zvířata (slepice, králíci, kočky...) pochcípou (totéž platí pro batolata, choré starce atp) a v kruhu o poloměru třeba 50 metrů všechno zchřadne. Low-level lidé v zasažené zóně náhle pocítí únavu (žádný mechanický efekt, prostě jen pocítí únavu) a dost možná brzy někteří z nich onemocní (rýmička, kašlíček... v DnD světě bez léčivé magie z toho bude jeden dva zápaly plic a do měsíce jeden dva pohřby).
Enjoy the witch hunt, baby.
EDIT: počítáno pro kouzelníka nacházejícího se v běžné biosféře. Kouzla seslaná ve skalnaté pustině musí stále z něčeho čerpat, takže zasažený okruh bude vzdálenější...
ADD: hm. Vidim ty čarodějné věže obklopené pustinou, ty pouště s legendami o magických válkách, které je započaly, ty mágské legendy o tom, že magie taková nebyla vždy, ale že byla kdysi prokleta bohem poté, co se s ním mágové-vládci pohádali... ti náboženští proroci zkázy na ulicích, co předpovídají příchod světa Dark Sunu...