Siriene musím tě pochválit za práci s jakou ses pokusil dát dohromady podklady pro vesmírné orgie!
Mám toto téma moc rád, přiznejme si, že zbraně úplně nejradši..
A moc se mi líbili ty ukázky. Budu si muset rozšířit obzory a shlédnout BSG.
Dobrá práce.
Dám sem pár upřesňujících informací, které tam můžeš eventuelně zahrnout.
V současnosti používané rakety na sestřelování pohybujících se objektů v atmosféře se pohybují nejčastěji rychlostí kolem M1-M3. Ve vesmíru se pak, díky absenci atmosféry a menšího souboje s gravitací, může rychlost měnit v rámci řádů. Ty které mají aspoň částečně manévrovat ve vesmíru používají vektorování tahu, čí řídící kormidla ve výstupní trysce (ty měla už V2). Podmínkou jejich užití však je běžící motor.. Tudíš budou manévrovat asi jen po startu a pak pokračovat setrvačností. Pokud by měli mít vlastní manévrovací trysky, bude se jedná o obdobu dnešní antisatelitů, jež ničí cíl vlastní kinetickou energií, nemají žádnou výbušnou složku, místo toho nesou palivo pro manévry v závěrečné fázi letu.
Projektilové zbraně nejsou úplně vhodné po střílení za rychle se pohybujícími objekty, ale spíš proti nim. Je to dáno nemožností korekce dráhy, je lepší střílet na blízko, než na dálku. A vzhledem k absenci atmosféry bude jejich rychlost vyšší než zde na zemi.
V plně automatické verzi jsou ideální jako FLAK, míření člověka je neefektivní pro ukrutně pomalou odezvu.
Pro inspiraci současný obranný systém
PHALANX
Šrapnel je typ projektilu (proto se nic nerozpadá na šrapnely), který po explozi rozmetá po okolí velké množství střepin, jež ničí neobrněnou techniku, nebo živou sílu. Na tomto principu stále funguje velká paleta protiletadlových raket, která jak se mnozí mýlí, neničí objekt zásahem, ale střepinami po výbuchu v těsné blízkosti cíle.
Lasery nejsou tak energeticky náročné a neefektivní jak píšeš. USAF v současnosti zavádí do výzbroje flotilu upravených Boeingů 747 Jumgo s laserem na palubě určených sestřelování balistických raket a objektů na nízké oběžné dráze. Tudíš tyto lasery zvládají trefovat velmi rychle se pohybující objekty i v atmosféře o vesmíru nemluvě. Pokud chceš podrobnosti dodám, mám je doma.
Ve vesmíru se veškeré důležité sledování provádí v IR spektru. Vesmírné lodě se nikdy úplně nezbaví jeho vyzařování vzhledem k tomu, že nesou zdroje vyzařující v různých energetických rovinách a vždy budou potřebovat něco chladit a něco ohřívat.
Personální zbraně - Již v současnosti jsou zavedeny projektily s raketovým motorkem, jež urychluje jejich rychlost, nejsou sice v ráži osobních zbraní (dnes pro děla), ale to je jen otázka času.
Druhá novinka v současnosti zaváděná US Army je luxusní i do herního světa. Amíci zavádějí střelivo, jež je vybaveno procesorem, který je spřažen s compem a laserovým dálkoměrem na zbrani. Střelec zadává na základě měření dálkoměru, kde chce, aby střelivo vybuchovalo a comp to v okamžiku výstřelu nahraje do čipu v projektilu.
Příklad, pokud jsou nepřátele za rohem chodby, či v místnosti za dveřmi. Stačí změřit vzdálenost, pomocí předvolby nechat automaticky přičítat dva metry a střílet. Projektily sami vybuchují ve vzduchu uprostřed místnosti, či na rohu, aniž by museli dopadat na nějakou překážku a nepřátele zkrápějí střepinami.
Jinak super článek na podporu vesmírného hraní, jen tak dál.