Mno, třeba dlouhodobě jeden z nejlepších filmů je
Poslední křížová výprava, která sice obsahuje některé nesmysly, ale jinak se docela dost drží reálií roku 1938. Dokonce v něm má správnou vlajku i království Hataj, které skutečně existovalo asi půl roku. A Spielberg nechal ze záběrů vzducholodi až dodatečně odstranit název Hindenburg, když se dozvěděl, že ten v roce 1938 už nemohl existovat, protože shořel o dva roky dříve. Všechny stopy o hledání grálu byly také pravé, tedy do té míry, co bylo skutečně o něm zapsáno. V době internetu a s dobrými poradci to mohla být prakticky historická fikce bez chyb.
Když to srovnám třeba s
Honbou za kopím osudu, což je typově stejný film (byť s jiným rozpočtem), nebo
Larou Croft, tak je prostě o dvě třídy lepší - podle mě proto, že dává smysl.
Siriene, netvrdím, že Bournův mýtus je lepší film (hlavně proto že ty další dva neznám a sám Bourne není až tak uvěřitelný). Ale já třeba vždycky sáhnu raději po Indym než Flyn Carsenovi nebo Laře Croft.
A Equilibriem se vyrovnám v případě, že vezmu deset týpků s paintbolkama, rozestavím je po místnosti a nechám Kurta Wimmera, aby vešel dovnitř a vybral si jakoukoliv pozici. následně do něj všech deset lidí bude moct vyprázdnit zásobníky, a pak bude mít on deset ran na opětování palby - pokud toho bude schopen. Může mít i dvě pistole.