Pokud jde o to, abych do tohoto tématu nepsal víc než jeden kritizující příspěvek o Window, netřeba mi to říkat - už jsem ho sem napsal před časem. Teď jsem jen dodal, že jsem z nich vybral jednu dobrou myšlenku a že na začátku se mi líbila, ale při hře se neosvědčila. Další "kritika" byla už jen rozvedená odpověď na Aljenovu otázku, co a kde nám při hře skřípalo.
To že se někteří chováte, jako bych vám pošpinil oblíbené triko mě sice mrzí. Příště můžu napsat kritiku do PMky, napište mi to. Pokud mám kritiku zkrátit a/nebo neuvádět důvody, které mě ka takovému názoru vedou, taky stačí říct. Jestli má být diskuse prosta Jersonových otravných výlevů (jak píše Sosáček), stačí taky napsat.
Nicméně - když polížím otázku, kdo z vás tady má kladnou zkušenost s Window v tom smyslu, že je používáte poměrně často, odpoví mi někdo, třeba jen zamítavě? Čekal jsem, že se ozve Alnag, nebo Sirien.
Takhle mám dojem, že zatímco já kritizuju Window, vy kritizujete můj názor vycházející ze zkušenosti, případně způsob myšlení ("hral jsem to, byla to špatná hra, tak to sem napíšu včetně důvodů proč si myslím že to tak bylo".)
Klidně si Window zahraju s vedením někoho jiného a udělám nový závěr po této hře. Stejně tak se chystám zahrát si Stín meče, který jsem považoval za špatný systém, a uvidím potom.
A pro Sosáčka - co jsem tak počítal, kromě CPH jsem hrál jedenáct systémů. Dva považuju za "dobré" pro mě (InSpecters, Cold War), dva jsou dobré, když je vede někdo zkušený a kdybych se lépe orientoval v pravidlech pro postavu (FATE, DnD4e), a sedm se krátkodobě nebo dlouhodobě ukázalo jako "špatné" pro mě - DrD, Stín meče (ale viz výše), Shadowrun 2e, GURPS, Window, ADnD a DrD+.
To jsou čtyři proti sedmi - když si vybírám boty, líbí se mi dvoje z padesáti, a taky nikomu nevadí, že nosím jen ty dvoje a o 48 dalších říkám "jsou nepohodlné / nepraktické / nelíbí se mi / moc drahé", pokud se mě na to někdo zeptá.
Pokud se bojíš, že Burning Wheel nebude tak dobré jako CPH, tak je to obava oprávněná a ani nečekám, že bych na něj přešel. Ale to rozhodně neznamená, že hra v nich apriori nemůže být dobrá, nebo dokonce že bych říkal, že to jsou špatná pravidla (pro každého).