Fritzs: Takže to uzavřeme.
MMORPG - Tvrdíš, že nekonečnost je problém, který odrazuje od klasických RPG. Na popularitu MMORPG jsi nenalezl žádný protiargument. Budu to tedy z tvé strany brát jako nepodložené tvrzení. O rozdílný prožitek ani "normalitu" tu vzásadě nejde, otázka se týkala konečnosti/nekonečnosti hry. Tvrdíš, že RPG jsou časově náročná - MMORPG jsou příkladem více časově náročné činnosti, která je úspěšná. Opět to tedy budu brát jako nepodložené tvrzení.
Primitivní mechaniky - Vzhledem k tomu, že éra Old D&D je dobře zdokumentovaná Fineovou studií, sám se můžeš přesvědčit, co to bylo a nebylo. Pro koho jsou nebo nejsou zábavné a hlavně brzdící primitivní mechaniky bych opět odkázal ke studiím, které na to téma byly provedeny.
Ke zcela nepochybně existujícím hrám, mnohem lepším než D&D - s tím budeme nakládat jak s nepodloženou hypotézou. A jako obvykle se dostáváme k mýtu, který dělá z hráčů jakési méněcenné jedince, kteří se naprosto neorientují ve svém hobby a netuší, že jsou jiné možnosti. No, když myslíš.
Velmi mne ovšem zaráží ta poznámka o chuťi, financích a času, takže skutečně doufám, že jsem jí jen špatně rozuměl. Nechápu z jakého titulu by lidé měli měnit systém,
když na to nemají chuť, potažmo prostředky. A teď pozor.
D&D bylo určeno k ohýbání. Je tak nadesignováno. Čili úvahy ve směru k čemu bylo nebo nebylo určeno jsou dost mimo.
Jsem potěšen tím, že z tvého osobního subjektivního hlediska patří D&D k těm lepším hrám. Jsem si jistý, že by se našla řada lidí, kteří by jej označili za hru nejlepší. Bohužel posuzování kvalit je velmi ošemetná záležitost. A tak snad jen otázku, závěrem. Proč musí být D&D nejlepší? Nestačí, že je zřetelně zábavné?
Campbellovský monomýtus a DnD - ano, postavy se posouvají po úrovních a o tom to právě je. To, že to většina jiných RPG dělá jinak, je jen a jen jejich problém. Nechápu jak to souvisí s tématem onoho mýtu?
A propo - co je špatného na tom, že se k RPG dostávají převážně pubertální hoši? Jaksi mi uniká smysl tvé poznámky. Lze tomu rozumět tak, že je špatné, že D&D je tak úspěšné v oslovování hráčů na něž je zaměřené? Nebo je špatné, že ho hrají pubertální hoši? A proč? A nebo je to povzech nad tím, jak se jiným RPG, které jsou třeba zaměřené na někoho jiného nedaří oslovit vůbec nikoho nebo co?