Re-design combat encounerů
Scéna 4 (jeviště)
Na jevišti zůstal neuzavřený a nezrušený vyvolávací kruh mířící do míst za hranicí prostoru a času. Blízkost živých bytostí jej reaktivuje - po 3 kolech přítomnosti postav v lokaci se v kruhu znovuotevře portál, který začne pohlcovat okolní prostor a energii: začne vsávat světlo a místností jakoby začly procházet trychtýřové víry vsávající samotný prostor.
Při jakémkoliv výraznějším pohybu postavy (přesun o 1 sáh, bojová akce...) si hoď 1k4:
1 Síla pohybu postavy je vysávána. Pohyb čtvrtinovou rychlostí. Bojové akce selžou.
2 Síla pohybu postavy je vysávána. Pohyb poloviční rychlostí. Bojové akce získají Nevýhodu.
3 Prostor mezi posavou a cílem jejího pohybu jakoby zmizí a posava je urychlena. Pohyb dvounásobnou rychlostí - vyžaduje Záchranu na OBR SO 10 nebo pád (stav Ležící) a 1k4 Drtivého zásahu. Bojové akce mají Výhodu.
4 Prostor mezi posavou a cílem jejího pohybu zmizí a posava jakoby se teleportovala. Pohyb čtyřnásobnou rychlostí - Záchrana OBR SO 15 nebo Ležící a 2k4 Drtivého zásahu. Zásahy z útoků jsou dvounásobné.
Portálem nelze projít (nebo, pokud chcete být Tomb of Horrors style sadisti, tak ano, lze...) a nelze s ním ani nijak interagovat (je to prostě trhlina v realitě). Zničit ho lze porušením vyvolávacího kruhu a jeho symbolů, jeviště pod ním (a tím vyvolávacího kruhu) popř. Rozptýlením magie. (OSR vyjebávka: na kruh, ne na portál... non-OSR můžou i na portál, samozřejmě...)
Na konci scény si všichni hodí ZH proti šílenství se SO 8+počet kol, po který byl portál otevřen.
Bossfight
Žádný sanity check v úvodu scény (ale viz dále)
Prastarý má 2 Tlamáče, které bude používat k tomu, aby postavám zabránil dostat se k sobě.
Prastarý:
- Akce: Pozření. Útok na dálku, line of sight. Zasažené postavě se začnou urvávat kusy těla (sáry kůže, masa, skalpu atd.) a vznesou se k Prastarému - a ještě za letu jsou pořírány (alter. jsou požírány rovnou z postavy). Nekrotický zásah za 5k6 Bodů výdrže
- Akce: Pohlcení. Obnova 5-6. Z prostoru o poloměru 4 sáhy (jehož střed musí mít v line of sight) vysaje světlo a teplo. Na prostor až do začátku jeho dalšího Tahu padne tma. Tvorové kteří jsou uvnitř si musí hodit ZH na ODL (tvorové na hraně efektu si mohou volitelně hodit ZH na OBR, pokud spálí Reakci aby z prostoru uskočili) - při selhání obdrží Chladný zásah za 8k8 Bodů výdrže, při úspěchu za polovinu. Zasažení tvorové cítí zimnici, zabití tvorové jsou zmraženi.
- Legendární reakce: obětování kultisty. Kultista exploduje a jeho maso, vnitřnosti a tělní tekutiny se vlijí do vybraného Tlamáče, který si tím obnoví 20 Bodů výdrže
- Legendární reakce: Hladové hody. Prastarý projektuje svůj aspekt na okolní svět. 1 čtverec prostoru (podlaha, na které někdo stojí, sloup, za kterým se skrývá...) začne v podobě tlamy formujícího tekutého písku pohlcovat a požírat vše, co se ho dotýká. Postava, která se v něm nachází nebo která v něm skončí svůj Tah, musí uspět v ZH na OBR, jinak se stane Zadrženou. Zadržená postava může věnovat Akci svému osvobození a hodit si ZH na SIL. Při úspěchu skončí na vedlejším čtverci podle svého výběru a je Ležící. Při neúspěchu obdrží Zásah za 4k10 Bodů výdrže.
Poprvé, kdy je postava Zasažena některou z děsivých a realitu popírajících schopností Prastarého si musí hodit ZH proti Šílenství s SO 18.
V případě zájmu teoreticky může za několik Reakcí vytvořit nového Tlamáče, což může scénu trochu protáhnout atp. - ale záměr byl naopak tu finální scénu změnit z bashing festu na něco trochu stylovějšího, takže by se to mělo používat s rozvahou.
Tyhle dvě úpravy by měly výrazně snížit combatní "nakonec se hlavně třískáme po hlavě" nonsense styl příběhu a boostnout jeho děsivost a požírající aspekt prastarého v původně zamýšlené stylizaci. Asi to potřebuje testnout.
(Tvořeno s Maelikem)