Jen v krátkosti - ta přirovnání k Fate mi přijdou dost netrefná, až úplně mimo (místy max. vágní vnější podobnost).
Nicméně.
Celkově to je myslím velmi hezky střízlivé zhodnocení.
Jak sem psal předtím, SR6 sem ve skutečnosti neměl moc čas / energii číst (sice sem do těch stránek koukal dlouho, ale spíš na jiný věci než na písmenka...), takže sem z těch pravidel pochytil spíš střípky plus to co sem se bavil s Lethrendisem během práce plus nějaké věci z tabulek (do těch sem mnohdy koukal tak moc že sem jich i většinu přečet...) atp.
Můj letmý dojem je, že... to je děsivě odfláklé. Uznávám, že tady mám asi hodně bias z mojí práce na grafice a sazbě - která na mě působila úplně stejným dojmem. A ten dojem byl:
Fáze 1: Někdo přišel, v klidu si sednul a řek si: "ok, udělám to pořádně a hezky, nic zbytečně komplikovanýho, elegantní, funkční, moderní koncept." A s tím položil nějaké základy (v grafice barevnou paletu, koncept layoutu, logiku rámečků... v pravidlech např. vcelku hezký koncept Hrany atp.), které působí na pohled fakt hezky a funkčně a kdyby to dotyčný mohl v klidu pořádně dokončit, tak by z toho bylo ne nutně něco, z čeho bych padnul na hubu, ale určitě něco nadprůměrnýho a kvalitního. A spousta se toho dostala až do finální podoby (v grafice například za mě fakt hezký obrázky, v pravidlech... nechám posoudit spíš Lethrendise, ale věřim, že slušnejch a dobře fungujících mechanik tam bude dost.) Jenže.
Fáze 2: Někdo jinej přišel a 1) dotyčnímu řek, že na to má polovinu času co na to mít měl, 2) to musí udělat s míň pomocníkama, protože budget cuts nebo whatever a 3) ho ještě pocestě něčim nasral a znechutil.
Fáze 3: Původní dotyčnej se na to vyflák (nebo to možná předal někomu jinýmu?) a prohlásil "fuck it, na tohle nemám nervy, jestli to vidíš takhle, tak já tady teda něco zbastlim ať to mám ksakru z krku" a přesně to udělal. V grafice sou místy cheaty že mě z toho bolely oči. Např. originální dvoustránka s popisem metaras je... k zblití; sorry, že to řikám tak natvrdo, ale vážně - podívejte se na ní (musíte do originálu, tohle sem morálně nedal a v překladu sem celou tu dvoustránku kompletně předělal), na to jak tam sou umítěný obrázky (který už jen z toho jak vypadá zpracování jejich okrajů byly zjevně zamýšlené úplně jinak/jinam), jak tam je kolem nich narvanej text... a to je jen začátek; na jinejch místech se něco nevešlo, tak co, místo pečlivýho zarovnávání dotyčnej prostě sestřelil rozestup řádků - u už tak malýho písme s už tak malym rozestupem; btw. o tabulkách kde byly úplně zrušený odstupy od hrany buněk a jiný prasárny ani nemluvě... a moh bych vesele pokračovat dál a dál a dál a dál a dál... Pro váš klid - ty nejhorší hereze sem v překladu nějak zarovnal, takže v české verzi TAK MOC trpět nebudete, ale moje možnosti byly při snaze o dodržení aspoň kostry originálu omezené, za což sorry. V samotných pravidlech to pak působí stejně - koncept Hrany je super, některé její implementace sou ale takové... jako dost z rychlíku. Vybavení - kdo by se s tim patlal, prostě copypastnem 5e.
Ve výsledku můj rychlý a povrchní (!!) dojem je, že SR6 bude nejspíš vcelku unikátní případ systému, kde je na solidním jádře vystavěná děsná zbastlenina. Pokud to někdo půjde hrát, tak se asi časem propracuje (=prohackuje, prohouseruleuje atd.) k poměrně slušnému funkčnímu systému, ale je fakt tristní, že takový nedostane hned z kraje.
Ke konkrétním věcem se nebudu vyjadřovat - možná pozdějc až si najdu čas to skutečně aspoň přečíst, pokud ne rovnou i zahrát.
Celkově musim říct, že mi to je dost líto (a Catalyst s nímž sem moc dočinění doteď neměl, protože sem SR přestal hrát ještě před vyjitím 4e, se tím u mě mezi RPG vydavateli zařadil hluboko ke dnu). Shadowrun i jeho fanoušci si myslím zasloužili víc snahy a pečlivosti.