Arichaulus píše:
Ahoj, chtěl bych se zeptat, proč je definován rozdíl mezi vojenskou a prostou zbraní, když obě může používat (jestli jsem tedy něco nepřehlédl) kdokoliv? Možná by stálo za to vojenské zbraně podmínit schopností boj I. Pak by se dalo třeba u boje II dát možnost používat obléhací zbraně, no nic to jen takový nápadík :D
Je to tam hlavně ze settingových důvodů, ať se oddělí domobraníci od rytířů a dobrodruzi od skřetů. A přitom vůbec nemusíme řešit, kdo z nich umí jak bojovat :) Schopností bych to neomezoval, jsou to prostě lepší dražší zbraně, nic víc.
Píše:
Další věc je, že pro mě je asi zásadní bestiář, nejsem zvyklý hrát s kostkami a nedokážu si představit jak si bez něj připravit kampaň :(( zatím jsem zkoušel hrát bez přípravy a končilo to u variací na kostlivce :D Takže jestli bych mohl o něco poprosit tak je to právě bestiář.
Momentálně si teda vytvářím vlastní bestiář podle DnD 5e, abych mohl rozehrát Tross od Quentina.
Nice! Akorát dáváš všem dost velkou výdrž. Myslím, že naprostá většina bezvýznamných nepřátel (stráže, skřeti, zombie, banditi...) si vystačí s (). Tzn. když dostanou těžké, tak jsou mimo, když dostanou lehké, tak jim musíš dát ještě jednou. To je tak maximum spotlightu, co si mook zaslouží IMHO.
Pokud teda nehraješ nějakou pořádně gritty "realistickou" hru, kde se na žádné nepřátele nekouká jako na mooky - pak bych jim dal natvrdo ()()-()(), ať mají stejné šance jako hráči.
Píše:
Pak mne napadla schopnost intuice, ale to je možná ztělesnění toho co nemám rád, hod na intuici, správně by měl asi mít intuici sám hráč :D
Hráči by se měli, co nejvíce ptát, a ty bys měl dávat pořádné odpovědi. Kdykoli tě napadne informace, kterou by si mohl někdo zasloužit hodem na intuici, tak jim jí rovnou řekni a na nic neházej.
A pokud si myslíš, že potřebuješ prompt na rozjetí té konverzace (respektive, že se tvoji hráči málo ptají), tak si zaveď obecný hod na intuici, který mají všichni. Úspěch bude, že jim řekneš pravdivou informaci. Neúspěch bude, že jim řekneš dojem. Je to to samé, jako by se tě jen zeptali, ale takhle to možná budou mít víc před nosem. Uvidíš. Jen tak přemýšlím nahlas.
Píše:
Jenom teda jedna výtka a to je nesympatičnost schopnosti boj. Čarodějka výpravy si hned co mohla koupila meč, a v boji toho natropila skoro stejně jako bojovnice.
Přišlo ti to slabé? Můžeš místo
Boj I - k8
Boj II - k8+k6
Boj III - k10+k8+k6
zkusit třeba
Boj I - k10
Boj II - k10+k6+k8
Boj III - k12+k10+k8+k6+k4
Ale přijde mi to od pohledu jako šílený overkill. Sám jsem schopnost Boj ještě příliš neotestoval. BTW Jednu kostku na první úrovni nechávám schválně, aby sis nemusel pamatovat moc kostek, když si najmeš žoldnéře (každý má jednu a hotovo)