Spíš proto, že na čtverečkáči nejde pohybovat figurkami ani žetony, slouží jen pro nastínění situace (bojiště), ale po pár kolech boje je nepřehledný.
Já mám zkušenosti, že jakmile se něco načrtne na čtverce, hráči okamžitě přepnou do "4E módu", tedy že začnou uvažovat v režimu figurkového boje na herním plánu. A pak je skutečně lepší hrát na nějaké verzi battlegridu. Vyzkoušeno už v starém DrD, kde odehrát hru v základním soubojovém systému bylo v poho bez gridu, ale jakmile se přešlo do rozšířeného soub. systému, už to nějaký grid chtělo (obvykle papírový s figurky od Člověče nezlob se).
ToM je ale skutečně bez jakýchkoli čtverců a přesných měr. Je to jiný styl hraní, co jistě nevyhovuje každému, a mně chvíli trvalo si na něj zvyknout, ale jak píše LokiB v
#433 a Sirien v
#434 - ve výsledku je to méně práce pro PJ. Zkoušel jsem tak hrát teď na dovolené s dětmi a pro ně je to mnohem přirozenější styl než ten figurkový (tj. pro věk kolem 7 let). Neřeší se přesné míry, prostě se vychází hráčům vstříc a plošné útoky či kouzla nebo skupiny nepřátel se řeší podle těch pravidel, co jsem postoval výše.
LokiB: Čtverec na gridu má 1 palec, tedy 2.54 cm. Je to dělané pro měřítko figurek.