Ono to zhruba kopíruje
Bestiář, ve kterém je to takto:
Tier 0 (NB <1): 132
Tier 1 (NB 1 - 4): 125
Tier 2 (NB 5 - 8): 79
Tier 3 (NB 9 - 12): 30
Tier 4 (NB 13 - 16): 22
Tier 5 (NB 17 - 20): 13
Tier 6 (NB 21+): 14
Není to tak, že by důvod byl prodej dalších dílů Bestiářů (jak tomu bylo v dřívějších edicích), ale že 5E nekopíruje
RQE tak jako předchozí edice. Jednoduše řečeno nestvůry zůstávají hrozbou i daleko nad svou hodnotu nebezpečnosti. Stačí jen přidat jejich počet.
O 5E bestiář s RQE pokusil Kobold Press se svou
Tome of Beast. I když je to hodně povedený pokus, tak se ukázalo, že tento styl vyhovuje jen malé části hráčů a většina zůstala jen u klasického
Bestiáře.
V SRD je víc nestvůr než v Basicu, hlavně těch na vyšší úrovni. To je taky cesta pro JaD.
Pro JaD je taky důležité přidat spoustu cizích postav na různých úrovních. DnD je tradičně "dobrodruzi proti nestvůrám". V českém prostředí je mnohem běžnější konflikt "dobrodruzi proti cizím postavám".
Je taky fakt, že většina tažení končí do 10. úrovně.
Oficiálně teda 5E rozlišuje jen tyto stupně (tiery): 1.-4., 5.-10., 11.-16., 17.-20. Viz například Základní pravidla pro hráče, podčást "Stupně hry" v části "Po 1. úrovni".