Jo, obalka One Ring je ucházející pro hru One Ring. Pro DND by nefungovala. Mě tedy ani svou temnotou moc neoslovuje.
Má jasný motiv, stejně jako One Ring hry mají celkem jasný a jednotící motiv.
pro DnD-like hry, tedy obecné, které nejsou jednotící prostředím, narozdíl třeba od Warhammeru, chceš něco jiného jednotícího ... partu fantasy dobrodruhů, které dělají nějaké to dobrodružení.
JaD na to chtělo jít trochu jinak než DND/PF ... chtělo zkusit oslivit "pohledem očí postavy". Což mi přijde jako nápad, odlišující nápad, zajímavé. Taky ale náročné. Právě třeba kvůli kompozici, kterou musíš zvolit tak, aby scéna dávala aspoň přibližně smysl a zároveň si neviděl všechny zezadu.
Nabízela se třeba možnost, že "nepřítel" (bude-li tam nepřítel), bude postavami částečně obklopen, nebo že místo jednoho obřího nepřítele, jich bude víc, a tak bude na obrázku scéna s promíchanými postavami a nepřátely.
Ale vymylšené a hlavně domyšlení takové kompozice zabere dost času, dost komunikace mezi výtvarníkem a zadavateli, to spíše není na jeden večer pokecu.
A pak tu máš otázku peněz ... rozpočtu, kolik jsi ochotný na takovou srandu jako je obálka dát peněz. Tím pak limituješ čas, který je tomu výtvarník ochoten dát. Nedělá-li to tedy zdarma pro větší slávu svou a boží :)
V neposlední řadě se musíš i jako zadavatel trochu oprostit od toho "co se líbí tobě". Chceš, aby se ti to líbilo, ale neděláš to pro sebe. Podle reakcí na Kostce se řídit nemůžeš, pár hlasitých souhlasících/nesouhlasících debatu dokáže ovládnout a mění ti celkové vyznění debaty.
A třeba radostné výkřiky, jak by byla super obálka s tím drakem chrlícím plameny, mě utvrzují v tom, že tahle debata tu stejně nemůže mít žádný rozumný výsledek, když tu diskutují lidé v podstatě "z různých planet", co se pohledu na obálku pravidel RPG týče :)