LokiB píše:
Máš siriene někde přehledně sepsané, jaké obory už u kterých povolání máte a jak jsou zaměřené? Aby si člověk udělal snadněji představu, co chybí.
+1
Klidně rád přispěju nějakým nápadem, ale nerad bych ztrácel čas vynalézáním kola.
EDIT: dobře, dobře, zkusím něco nadhodit i bez znalosti, co už bylo vymyšleno. :-)
BARBAŘI
Nájezdník/Plenitel (Raider/Reaver)
Bezohledný a krvelačný barbarský válečník, co se nezastaví před ničím a smete každého, kdo by se stavěl mezi něj a jeho kořist.
- schopnosti, co se zaměřují na překonávání soupeřovy obrany (poškozování zbroje, ničení štítu, lámání zbraní) a útoky ze zálohy (jako zloděj, jen slabší?)
- schopnosti, co podporují překonávání překážek hrubou silou (lámání zámků, ohýbání mříží, vyrážení dveří, na epic levelu zvedání brány, boření zdí holýma rukama...)
- mohl by mít něco jako zrychlenou regeneraci (nebo získat nějakou výhodu do budoucna), když se oddává nezřízenému hodování, pitkám a smilnění
Lovec nestvůr (Monster slayer)
Válečník, jehož posláním je lovit velké a nebezpečné magické stvůry a sbírat trofeje a jizvy. Pojídáním částí těl magických nestvůr dokáže dočasně získávat nadpřirozené schopnosti.
- nenosí zbroj (spoléhá na mrštnost, bonus k obraně), pokud si jí sám nevyrobí z kůže/kostí netvora (další bonus)
- může u sebe nosit trofeje ("sloty" podle úrovně), které dávají pasivní bonusy (např. záchrany proti různým speciálním útokům, rezistence apod.)
- může konzumovat (čerstvé) části těl netvorů nebo pít jejich krev a podle toho získává zvláštní schopnosti na omezenou dobu nebo počet použití
BOJOVNÍCI
Šermíř (Swordmaster)
Bojovník zaměřený na finesu, dokonalou techniku a precizní provedení.
- nosí lehké nebo střední zbroje a dokáže se v nich lépe hýbat (bonus k obraně)
- zaměření na vyvážené a elegantní zbraně
- schopnosti zvyšující šanci na zásah a obcházení obrany (odražení zbraně, zásah na místa nekrytá zbrojí apod.), finty (vyražení zbraně, přebrání zbraně, podmetení soupeře, navedení dvou soupeřů do sebe), lepší šance v boji s přesilou (manévrování)
- schopnosti umožňující předvídat akce protivníka a lépe na ně reagovat
Ochránce (Protector)
Bojovník, jehož hlavním posláním je chránit druhé a to i za cenu vlastního zdraví.
- zaměření na těžké zbroje a štít (mohl by si nějak "tunit" zbroj a nosit tak časem těžší zbroj, než je běžné?)
- defensivně zaměřené schopnosti (odolávání všemu možnému i nemožnému, boost HPček, rezistence na odhození/přetlačení, vykrývání kouzel štítem)
- schopnosti zaměřené na pomoc druhým (prohození se s družiníkem, krytí spolubojovníka zbraní/štítem, intervence a zachycení zásahu vlastním tělem, zaštítění vlastním tělem proti kouzlu, první pomoc v poli)
KLERIK
Flagelant/Kajícník
Klerik, který je na věčné cestě za pokáním a odčiněním svých hříchů, bere na sebe utrpění druhých a trpí za ně.
- nenosí zbroj (protože viz. níže)
- čím větší dostává čočku, tím víc roste jeho schopnost dělat zázraky a jejich síla (refreshují se mu sloty? může kouzlit kouzla vyššího levelu? kouzla mají větší efekt?)
- umí se zranit i sám (když to za něj nikdo neudělá) a trochu se tak boostnout (jen to není tak efektivní), může mít nemagickou schopnost vrhat se do cesty úderům, určeným spojencům a časem i magickou schopnost s někým se propojit a "nést jeho utrpení" (schytávat jeho zranění a postihy) , na konci boje může (ale nemusí) dostat selfheal jako rozhřešení od svého boha
KOUZELNÍK
Odpadlík/Samouk (Rogue Wizard/Hedge Wizard)
Kouzelník, kterého snad pro nedostatek talentu nebo píle vyhodili ze školy, odvrhnul ho jeho mistr a nebo dokonce žádného nikdy neměl. To ho ale nezastavilo od praktivkování magie. Co mu chybí na znalostech teorie vynahrazuje improvizací, pohotovými triky a nebo dokonce nemagickými prostředky.
- nosí lehkou zbroj a umí v ní kouzlit bez postihů, umí kouzlit se zbraní v ruce/za ztížených podmínek (už si nepamatuju, jak do DnD má)
- pomaleji mu roste úroveň kouzel, ale umí víc cantripů
- umí omezeně (Xkrát za odpočinek) seslat kouzla, která má naučená, ale nemá je zapamatovaná
- umí si vyrobit svitek (poznámky/tahák), do kterého si nakouzlí slabší kouzla (omezení úrovně) "do zásoby", je pak snažší ho seslat (umí jen on nebo jiný mág) a má ho "nad rámec" zapamatovaných kouzel (když si to vyrobí před odpočinkem), ale kouzlo má neurčitou dobu expirace (v okamžiku seslání se háže náhodný hod na expiraci svitku - kouzlo se buď zcela povede, nestane se nic a nebo je narušené a udělá něco zcela jiného)
TULÁK
Kutil (Gadgeteer)
Tulák, který věří, že příprava je nade vše a využívá své šikovné ruce k výrobě užitečných vychytávek a zlepšováků.
- se správnými surovinami, nástroji a dostatkem času si umí tunit výbavu
- něco umí udělat pro sebe i pro druhé: impregnace výbavy proti vodě/ohni/kyselině, speciální munice (zápalná, tříštivá, hlučná), namaskovat ostatní a upravit postroje (aby se mohli lépe plížit)
- něco umí (bez rizika) používat jenom on sám: potuněná střelná zbraň (průraznější, delší dostřel, samonabíjení, možnost zbraň rozložit na nenápadné součásti...), petardy a dýmovnice, zákeřné zbraně (ukrytý šipkostříl na zápěstí, čepel, co se vysune na špičce boty), vystřelovací hák/kotvička s navijákem na opasku apod.
- umí lépe hledat, zneškodňovat a vyrábět pasti
DRUIDI (tady mám problém, připadá mi, že v příručkách už bylo všechno, co k druidům patří a cokoliv navíc už je trochu za hranou)
Vodnář
Druid, který čerpá svou sílu z vodních toků, jezer a moří.
- umí rychle plavat, vydrží déle pod vodou (nebo i dýchat?)
- dokáže vycítit a ovládat vodu (speciální kouzla?)
(meh, ale přijde mi to málo a slabý)
Mstitel
Druid, který se jako mstitel rozhodl napravovat rovnováhu skrze prolévání krve těch, kteří jsou zodpovědní za její narušení.
- nemůže používat nic, co není vyrobeno z přírodních materiálů
- čím víc prolévá cizí krev, tím víc roste jeho síla, dokáže vysávat životní sílu z nepřátel a sám se tak léčit, dokáže proklít nějaký kraj nebo osobu (vládce) tak, že se příroda začne chovat nepřívětivě (roje kobylek, nevzejde úroda, je sucho...)