Aegnor píše:
Ano, combat-oriented caster nebude chtít utrácet svoje kouzla na nějaké náhodné překážky. Na to máš Wizarda, ten je utility caster (i když všichni víme, že jediné správná odpověď je Fireball). To mi nepřijde nic proti tomu, aby se Warlock považoval za full castera.
Jenže ten wizard/sorc je obojí - má ta utility kouzla a pak do boje má ta stejná combat kouzla jako warlock, obvzláště na vyšších úrovních je to hodně cítit.
Aegnor píše:
Na 11 úrovni - čaroděj má 2 sloty na 5. úrovni, jeden na 6. Pokud uvažujeme 2 short resty na jeden long rest, tak má warlock za stejnou dobu 9 slotů na 5. úrovni. Asi bych si netroufnul říct, že jsou stejné.
A to je přesně ten papír vs realita - ano, na papíře to takhle vychází, protože počítáš že warlock vždy dokonale využije své spell sloty vůči short restům, které bude mít. V praxi se to neděje, protože warlock neví kdy si bude moci dát short rest. A taky to míjí scénář "jdeme zabít big bad", kdy to je jeden big encounter s přípravou, a warlock si v půlce encounteru ten short rest dát nemůže, aby dohnal to, že má vlastně jen 2-3 spell sloty, zatímco full caster nahází něco v rámci přípravy, a pak celý boj sype jedno kouzlo za druhým a ten arsenál kouzel vyházet stejně nestihne.
Log 1=0 píše:
což je tedy nezpochybnitelný fakt, ale opomíjí, že o něco slabší věci může černokněžník používat skrze vzývání. Omezená ad will neviditelnost, ad will iluze, ad will najdi magii (v Tomb of Horrors jsem s tím dost válel)... Prostě to srovnání je o dost komplikovanější, než jen počítání slotů.
Což je s pact of the tome, nikoliv pact of the blade který musí brát, aby měl ten weapon combat. Jak jsem psal - warlock za ten combat platí opportunity costem z pactu/invokace/patrona, zatímco kovový sorcerer by ničím neplatil a nechal si plný caster kit.