Marky: 10 + Bonus + Prof má ten problém, že okolo často není žádná vhodná prof k použití - save profky se z různých důvodů nehodí, skill profky často nedávají smysl (nebo konvergují k nekonečnému Vhledování. Vhlížení? Asi spíš Vhlížení, co?). AC do toho netahej vůbec, AC je primárně konstruované kolem armoru (což mi osobně přijde poněkud neelegantní, ale chápu, že v DnD to je tradiční a efektivně funkční...), což v sociálním konfliktu nemá obdobu.
Ty tabulky z DMG pro sociální konflikty shledávám osobně naprosto nepoužitelnejma a neopravitelnejma, špatně je na nich prakticky úplně všechno - statický DC nemají vztah k protistraně, obsah je vágní a ve výkladu DM-fiat závislý až nad strop, mechanika je vázaná na test a převod na konflikt není nijak zřejmý...
Opakující se motiv těhle nářků nad absencí plnohodnotného sociálního konfliktu je ten, že obvykle jde od lidí, kteří DnD jako systém nepreferují a chtějí něco jiného - sami hráči DnD tuhle potřebu nikdy příliš neměli a klidně zvládnou odehrát celé sociálně orientované dobrodružství bez podobné mechaniky.
Do JaD jsme implementovali jednoduchou metodu, která tohle umí podpořit v rámci stávajících mechanik a herních postupů. Samozřejmě, je to základní nástroj a má nějaká omezení. Osobně bych rád viděl plnohodnotnou social conflict mechaniku a pořád věřím, že jde udělat tak, aby byla DnD-ish, ale v cestě je hromada překážek, jako např. fakt že DnD tvrdě sleduje ekonomiku akcí, nebo skutečnost že věc není nijak podporovaná schopnostmi povolání. V rámci úplně jiného projektu se mi v hlavě rýsují nějaké možnosti, ale obávám se, že budou muset ještě hodně dozrát (pokud vůbec uzrajou).