Gergon píše:
Možná se mi to jen zdá, ale přijde mi, že tady na Kostce všeobecně, velmi často kritizujete DnD za něco co ho dělá DnD a co hráče DnD velmi často baví a co přesně od hry očekávají a co tam chtějí.
To se ti vážně jen zdá. Myslím to, že tahle kritizovaná věc hráče velmi často baví, a že přesně to od hry chtějí :-P Pravda je jen to, že to od ní očekávají, protože si už zvykli :-D
Marky: Ve skutečnosti to nezní úplně mimo. Ono hodně protivníků nemá v bestiáři skoro žádný skill, tím méně nějaké sociální (alespoň mi to tak připadá, čest výjimkám). Skoro, jakoby autoři vážně počítali s tím, že budeš házet na DC 15 (případně, že "ho GM upraví dle složitosti situace" /lol/).
Samozřejmě mechanicky čistší řešení je social skill přidat tam, kde je to logické a dál postupovat dle uvedeného návodu - tedy prostě tu proficiency přičíst.
Na druhé straně prostě nechat růst DC úspěšné ukecávání/vyhrožování/lhaní rychleji než bonus s tím ,že je prostě obecně těžší (musíš být víc schopnější) někoho k něčemu pohnout než naopak (kdyby to dělal o tobě), něco je.
Ale neříkám, že je to dobrá metoda (minimálně do ní hodí vidle ta proficiency...), ale není to tak mimo, jak to na první pohled vyhlíží.