Povolání jsou hotová všechna (pokud někdo nepřijde s nějakým super nápadem na nové), použijí se normální DnD (plus Alchymista popř. Lovec čarodějnic).
Oborů je hotových minimum, prakticky u každé classy chybí aspoň jeden (chtěl bych 3 na classu). U každé classy je 1 default co se dá použít (je součást 5e licence), ale radši bych viděl vždycky 3 úplně nové.
Barbar nemá nic (resp. základ), Log k němu má Pána šelem, kterýho sem zatim vůbec neviděl, 1-3 zbejvaj
Bard nemá nic (resp. základ), 2-3 zbejvaj (ideálně 1 ne moc magickej, ale...)
Bojovník má šampiona (základ, ale chci zachovat kvůli DrD šermíři; Log má šermíře, ale nejsem happy z toho mít obor co tematicky překrejvá originální obor, tvořilo by to divnou konkurenční duplicitu) a Vojevůdce (G+S) a chtěl bych Chodce (jako "druidskou" obdobu eldritch knighta)
Čaroděj nemá nic (resp. základ) - chtěl bych obory co následují mytologické předlohy podle
Mikeova popisu, 2-3 zbejvaj
Druid nemá nic (resp. základ) (ale je o něj zájemce, i když nevim jestli to dá komplet), 2-3 zbejvaj.
Kouzelník má bloodmage (G+S), chtěl bych Logova mága (viz vedlejší diskuse) a do třetice ideálně něco "klasičtějc" laděnýho, takže 1 zbejvá
Klerik nemá nic, Log vyráběl klerika smrti, ale ještě sem ho neměl čas ani otevřít, 1-3 zbejvaj
Tulák má kejklíře (S+G) a lupiče (netušim stav, musel bych se podívat), rád bych nějakej sociální obor, 1-3 zbejvaj
Alchymista má všechny připravené už od Loga, stejně tak případně Lovec čarodějnic.
S+G = koncepty původně vytvořené ShadoWWWem a Gurneym a povšechně dokončené, ale ani jeden už na JaD bohužel nemá moc čas takže případné úpravy musí udělat někdo jiný. Dle ShadoWWWa už to nicméně nějak prošlo alpha testingem.
Mnicha chci asi vynechat, stejně tak Paladina, Hraničáře a dost možná Černokněžníka. Důvody jsou u každého různé, společný (stranou snahy o nějakou redukci obecně a o "zlepšení" poměru magiků a nemagiků konkrétně - ten seznam nahoře by byl 5:5, lepší už to asi nebude) je ten, že mě moc nenapadá co k nim vymyslet zajímavýho, co by zároveň zapadalo a zároveň už to nebylo zpracované někde v DnD materiálech. Nicméně i když k tomu zatím hodně inklinuju, tak razítko na tom ještě neni.
Tzn. je potřeba vymyslet minimálně 10, ideálně 19 novejch oborů plus Log má rozpracovaný asi 3 nebo 4 který je potřeba dotáhnout. Ze system-designového hlediska je to největší část práce, co se musí udělat. (V případě že by to nevyšlo by šlo seškrtat počet nutnejch oborů na 2, což by 6 oborů ušetřilo, ale u dost class by to vytvořilo dost divný (kouzelník) nebo omezený (kněz) výběr a byl bych radši, kdybysme tu kapacitu našli - času na to je případně poměrně dost, ale je potřeba se do toho pustit ASAP.