Na Roll20 je nejlepší, že základ je zdarma a že běží v běžném prohlížeči. Je dobré hlavně na příběhové hraní a dobrý je, že existuje i jako plugin pro Google Hangout, takže když mají hráči webky, vidí na sebe během hraní.
Blbý je, že když hraješ dlouhodobě s obrázky, mapami apod., tak ti rychle dojde místo na cloudu pro účet zdarma a musíš jít do placené verze, která stojí už stejně jako FG. A blbý taky je, že si nelze koupit doživotní licenci.
Fantasy Grounds je nejlepší pro hraní her, pro které má vytvořeno rulesety. Tj. že tam máš přímo udělané deníky postav v daném systému a hodně věcí, které se v Roll20 dělají složitě, se tady dělají jednoduše díky automatizaci. Nejlepší podporu má DnD 5e, kde pak máš k dispozici obsah celých knih. Na pár kliků si do deníku nalinkuješ konkrétní schopnosti, kouzla a vybavení (tj napíše ti tam názvy a vytvoří ikonku, na kterou když klikneš, otevře se ti okno s popisem příslušné schopnosti/kouzla apod.) a program ti spočítá vše potřebné (životy, útoky, OČ, celkovou váhu předmětů apod).
Během dobrodružství pak PJ může vytvořit střetnutí, kde jen z integrovaného Bestiáře vybere příslušné nestvůry, program automaticky doplní jejich žetony pro mapu a spočítá obtížnost střetnutí. Nestvůry můžeš přímo nalinkovat na konkrétní místa v mapě a tam se pak ukážou na začátku střetnutí.
V boji PJ naskládá do trackeru postavy a nestvůry se tam buď naskládají automaticky taky (pokud si PJ vytvořil ono střetnutí), nebo je tam může naskládat ručně. V tomto trackeru se pak udržuje přehled o stavu aktérů. Tracker umí automaticky počítat zásahy a zranění (odečítat životy), při léčení přičítat životy, automaticky počítat příslušné postihy či bonusy za různé stavy a schopnosti, automaticky ukončovat stavy dle nastavení, automaticky házet příslušné záchrany a vyhodnocovat je, automaticky vyhodnocovat konkrétní zranitelnosti/odolání/imunity apod.
Tracker je plně interaktivní s mapou, pokud se boj odehrává na mapě. Tj. Útočník buď může označit svůj cíl v trackeru, nebo přímo na mapě, což se někdy hodí víc, hlavně u plošných kouzel, kde si třeba na mapě označíš přímo příslušnou oblast působení a program už umí sám spočítat všechny záchranné hody, nebo započítat zranění cílů.
PJ má nástroj, kde může vyhodnocovat skupinová ověření, má přístup do všech deníků, má nástroj na rozdělování zkušeností a pokladů: např. označí, ať se započítají ZK z proběhnutého střetnutí a program automaticky rozdělí příslušné zkušenosti, může dávat i zkušenosti za splnění úkolů apod., u peněz lze nastavit, jestli se mají rozdělit rovnoměrně mezi všechny, nebo jen někomu, podobně PJ může rozdělovat předměty a u kouzelných předmětů může nastavovat identifikaci, tedy jestli se má předmět postavě ukázat, jaký je, nebo jestli se má tvářit jako normální předmět.
Pak má ještě další věci, jako třeba že PJ může do chatu napsat něco jistým jazykem a ten, kdo má v deníku uvedeno, že danému jazyku rozumí, se ukáže význam, a těm ostatním jen hatmatilka ve fontu daného jazyka.
Program ale podporuje jen chat, takže musíš mít externí nástroj na zvuk/obraz, nejčastěji se používá TeamSpeak nebo Skype. FG taky nemá interní systém na zvukové efekty, ale má plugin pro Syrinscape. Výhodou je, že funguje ne jako cloud, ale jako server-client, kde klienti jsou hráči a server je počítač PJe, a ten je omezen jen volným prostorem na svém disku. Taky je dobrý, že si lze koupit doživotní licenci, i když je drahá.
Celkově shrnuto: Pro krátkodobé hraní (one-shoty apod.) nebo nepodporované systémy je lepší Roll20, pro dlouhodobé hraní podporovaných systémů (hlavně DnD 5e) je lepší FG. Oficiální podporu DnD 5e už mají oba produkty, i když Roll20 implementoval zatím jen pár dobrodružství. V obou produktech si můžeš skriptovat automatizaci, ale v Roll20 máš mnohem víc automatizace předskiptované již autory (ale vše lze vypnout nebo nepoužívat), takže se s tím nemusíš dělat.