York píše:
Pokud mají movy fungovat jako dramatický nástroj, tak prostě není dobré pravděpodobnost odvozovat od statů, které popisují postavu.
Což nedělají, jak jsem vysvětloval
tady.
Ostatně i proto se jmenují třeba COOL, HOT, WEIRD a HARD, nikoliv DEXTERITY, CHARISMA, WISDOM a STRENGTH.
York píše:
Totéž platí pro všechny efekty, které s tou pravděpodobností hýbou na základě akcí postavy.
Což je hezké, ale takové ve hře nejsou. S pravděpodobností je možné hýbnout:
- volbou jiné SITUACE ve fikci, která povede ke změně používaného STATu
- výsledkem jiného TAHU (HELP/INTERFERE/READ A ..., případně ONGOING/FORWARD efekty získané jiným tahem). Příklad viz níže:
York píše:
Pokud postava může zvýšit šanci na úspěch (respektive snížit šanci na to, že se něco posere) například tím, že se na akci připraví, tak pak nedává smysl, aby nemělo vliv, o jak obtížnou akci se pokouší, jaké opozici při tom čelí, atd
Což je přesně to, co se v té hře taky neděje. Ta vazba na případnou přípravu/pomoc není simulacionistická, nýbrž dramatická. Viz výše.
Prakticky:
Chceš se vyspat s krásnou svlečnou.
- pravděpodobnost ovlivníš tím, zda situace, která ji dostane do postele bude prosté svádění (tah Seduce a HOT), znásilnění (tah Seize by Force a HARD), případně se spolehneš, že nadpřirozeno to zařídí za tebe (např. Brainerův tah Unnatural lust transfixion+Seduce a WEIRD).
Řekněme dál, že jsi slušňák, tedy volíš Seduce+HOT. Jak dál zvýšit svoje šance?
- bonus na svádění dostaneš za to, že jsi předtím svou postavu úspěšně vystavil situaci, ve které mohl zjistit, po čem krásná slečna .... jihne ... a riskoval u toho. Tím jsi triggernul "Read a ...." a jeho výsledek ovlivní tvůj hod.
- bonus na svádění také můžeš dostaneš za to, že jsi známá firma a vystavil jsi svou postavu situaci, ve které se projeví (dobře či špatně - rozhodnou kostky) tvoje pověst, čímž jsi triggernul driverův tah "Reputation" (pokud ho máš samozřejmě) a ten ti dal +1ONGOING
- bonus na svádění také můžeš dostat za to, že jsi na scénu přivedl pomocníka Pepu, který ti umožnil zahrát "Damsel in distress" scénku a krasotinku zachránit. To triggernulo jeho tah HELP a ten ti mohl dát bonus.
- bonus na svádění nedostaneš tím, že provedeš přípravu ve fikci - pustíš na CDčku oplodňováky a vezmeš si kožený kostýmek s cvočky. To se tak nějak považuje za samozřejmé a mechanika nezohledňuje, zda to CDčko jsou PinkFloydi nebo Eva a Vašek nebo Metallica.
York píše:
Naopak by dávalo smysl, aby tu pravděpodobnost ovlivňovaly akce hrané právě z režisérského stance - mohlo by to vystihovat třeba to, že hráč má zájem mít nad průběhem téhle scény větší míru kontroly, třeba výměnou za to, že si ji příště naopak sníží.
Což je přesně to, co se v té hře děje, viz výše příklad se sváděním.
Další?