York píše:
Ty máš ještě v živé paměti doby, kdy se do krve bojovalo na frontách dovednostních vs classandlevelových systémů.
Popravdě řečeno, nemám. Mám v hlavě hluboce zakomponovanou konstrukci class/level, často trpím přeludy, že je daleko a daleko důležitější a primárnější, než nějaký rolleplay
(při pohledu na miliony pařanů CRPG, skvěle se bavících nad hrami typu Might and Magic, Elder Srolls nebo Baldurs Gate, z nichž každý má perfektně nastudovaný "místní" žebříček class/level, ale při poznámkách o rolleplayi, že to jako je bezva zábava, hledících tupým výrazem, jsou ty pocity ještě silnější).
Občas nějací Núbijci bzučeli o jakémsi adresování premisy, narativismu, a jakýchsi dovednostech, ale v zásadě mne to nepřimělo světy, kde se bagrují expy, levelují sorcereři a mixují classy do orgastických kombinací, co dokážou ty expy o nejefektivněji využít, rozuměj gamisticky a powerplayersky.
Při zjištění, že to je samozřejmě ZLO, zní jen můj pekelný smích.
Chci zkrátka říci, že je možné, že je Dračákismus nejohavnější ZLO vesmíru, je možné, že je strašlivým ZLEM i Končina, ale rozhodně jsou to ZLA odlišné povahy.
Píše:
Dračák může úplně v pohodě běžet na dovednostním systému a pořád to bude dračák a dračákysti nebudou mít problém s tím ho hrát.
Tohle, přiznám se, jsem naprosto nezaznamenal. Dračák, kde navrhnu směle jako houserule jiné povolání, bude přijat zřejmě s úspěchem. Projde bez problémů zavádění dovedností jen tak,mimo systém class/level. Protože systém se furt montuje za chodu, jako MS DOS kdysi.
Ale Dračák, kde se všichni budou muset VZDÁT svých povolání, dopadne zřejmě krátkou, leč krvavou a krutou vraždou reformátora.
Píše:
Postav ho ale na experimentálním systému jako má třeba dvojka a zjistíš, že to spousta dračákystů nepřekousne.
Je několik absolutních zvratů v myšlení, zvaných odborně "přepólování", kterými se DrD2 provinilo v mysli dračákisty; největší je asi teorie "konstruktivního neúspěchu", nejstrašnější antitolkienistická hereze představitelná (kterou jsem fakt nevydýchal).
Myslím ale, že jedním z těch vážnějších zločinů bylo i zjevné pohrdání nad systémem classů čili povolání, kde je hrdina DONUCEN v jistém momentě svůj milovaný class opustit a dělat něco jiného.
Jo, DrD 2 není "dračák" ani náhodou.
Píše:
I přes abseci povolání a levelů jsou tudíž dračákysti logickými adepty na potenciální hráče Končiny.
Nic logického na tom nevidím. Není tu moc styčných bodů ani v systému, ani settingu.
Jedině snad celkové přesvědčení těchto komunit, že dračákista je nešťastník, který umírá na krutou nemoc z ozáření (kterási sebata se Sirienem) a vezme zavděk jakýmkoli jiným systémem, který se mu nabídne.
Kdo chceš věřit, věř.
Já bych si na tom podnikatelský záměr za opravdové peníze nepostavil.