Tak, první den betatestování za mnou. Co bych k tomu napsal? Z funkčního hlediska je hra v podstatě hotova, ve vybírání rasy a povolání sice jsou zatím nefunkční možnosti, ale přímo ve hře jsem se nesetkal s ničím, co by zatím nebylo implementováno a vypadalo to nedokončeně. Semtam sice zablbne nějaká textura, výjimečně se sekne nějakej skript questu a je potřeba relog, nicméně i na betu je takových jevů dost málo na to, aby to nějak kazilo zážitek ze hry.
Vybral jsem si za postavu tieflinga rogue, a prvních pár levelů za něj není absolutně žádný problém. Nicméně postupně je nepřátel více a více a jsou tužší a tužší, a tak přestože by to samotný rogue se zásobou HP potů asi zvládl, nejspíše bych u toho umřel nudou. Já však začal hrát v duu s kamarádem, který hrál wood elf clerica, který mimo to že doplňuje HP okolí je schopný vygenerovat obdobný damage jako rogue, snad jen s mírně pomalejším DPS, díky tomu se z nás stal naprosto neporazitelný tým schopný sundat všechno během pár vteřin, snadno jsme udělali level 18, a ani jednou jsme se ani nepřiblížili smrti. Takže přestože obtížnost hry je lehká, byla to zábava.
Co se týče expení, není potřeba žádný grind, hra provází postavu příběhem a hráč hraje od questu ke questu, prakticky není potřeba dělat nic jinýho. Questy jsou pomerně zajímavé, jde o procházení různých dungeonů, sbírání věcí v nepřátelském prostředí atd., lokace se mění dostatečně často, druhy úkolů a nepřátel taky, není to vůbec špatný. Problém je v tom, že je to neuvěřitelně lineární, není žádná možnost ve výběru úkolů, je pouze jedna příběhová linie pro všechny postavy a přiznám se, že přestože mě ten den na betě hrozně bavil, strávit ten den poté v ostré hře by byly asi neskutečná muka, protože bych zase dělal naprosto to stejný. Hra tím také odrazuje vyzkoušet si více classů.
Existují sice možnosti jak se odprostit od neustálého dělání questů, ve hře jsou PvP arény, battlegroundy, skupinové dungeony, zatím ne zcela vychytané hráči vytvořené questy, ale stejně se hráč pak musí vrátit k příběhovým questům. Co vídím jako velkou nevýhodu je absence otevřeného PvP. Dále je poněkud otravná četnost dropu equipu, skoro z každýho druhýho nepřítele spadne nějaká část equipu, v drtivě většině případu výhradně pro jediný class, inventář se tím hrozně plní a postavě je potřeba "aktualizovat" equip minimálně každý level.
Hra je založena jak jistě víte na systému DnD4e, nicméně dost neúplně, není možné vybírat skilly (každý dostane jen jeden podle svého classu), z featů jsou na výběr vždy jen tři, všechny classové, powery se vybírají automaticky a za celou hru je jich tam asi tak pět druhů od každého typu (at-will, encounter, daily). Schopnosti classu jsou dvě, a až od desátého levelu (rogue má teprve tam stealth a sneak attack).
Level 18, který mám by tak mohl +- odpovídat levelu 5 v DnD4e. Tato omezení skillů a powerů však není až tak podstatné, protože pro vývojáře nebude problém přidávat další a další. Problém však je rozdělení buildů classu na jednotlivé classy, například není možné si vybrat Fightera a kombinovat build Great Weapon a Guardian, build je potřeba zvolit hned při výběru postavy a to jen u Fightera je ta možnost, ostatní classy zatím mají jen jediný build. Není tak možné dát Clericovi zbraň na blízko, pouze implement.
To je tak asi vše co mě napadá, hra obsahuje ještě další možnosti, do kterých jsem zatím příliš nepronikl, například různé profese k craftění předmětů, runy k enchantování předmětů, možnost mít několik Companionů, přičemž nejde o nějaké zvířátka, ale plnohodnotné wizardy, clericy atd.
Dle prvního dne Beta testování bych hru hodnotil pozitivně, pokud si člověk chce prostě něco pustit na odreagování, zaquestit si, užít si hezkých lokací a prožít příběh Neverwinteru. Nezdá se mi však, že by hra byla vhodná, pro soutěživé hráče, které baví válčení, řešení politiky serveru a "klanové" akce, jako je tomu běžné u her typu Lineage II, Aion atp., ale kdo ví, třeba to má Neverwinter Online nachystané na vyšších levelech.