Tak jsem se o víkendu konečně dostal k této hře, na kterou jsem se docela těšil.
Testoval jsem s Ramsesem a oba dva jsme veteráni předchozí skirmishovky od Wizardů, DnD Miniatures.
Pravidlově nás hra oba dva hned zpočátku velmi zaujala. Kombinace battle plánu, figurek a karet, to vše bez házení kostkou vypadala velmi lákavě.
Ramses zvolil Sting of Loth s velitelkou co dává +2 speed a já Hearth of Cormyr se zvláštní schopností jednou za kolo prolíznout order deck.
Hra se pro mě už od začátku nevyvíjela dobře. Ultrarychlý drowové se rychle rozmístili po pokladech a zpoustu jich posbírali. Díky rychlosti získali i výhodu v prvním střetu, kde se hromadně vrhli na mou nejsilnější figuru a bez milosti ji popravili. V dalším kole se za pomoci shiftů rychle stáhli a začali mě ostřelovat z dálky a sbírat zbytek pokladů. Po chvíli nahánění se, jsem se stáhl a seskupil síly. Drowové opět využili firststriku danému jim rychlostí a snadno získali v boji převahu, kterou zůročili až k vítězství.
Druhého dne, jsem zkusil hru otestovat s úplným nováčkem, který skirmishovky nikdy nehrál a dopadlo to podobně, jeho Drowové porazili můj Cormyr, i když už né s takovým přehledem.
Takže hra je to zajímavá, bohužel minimálně v kombinaci Loth vs Cormyr velmi nevyvážená. Problématickým se jeví i to, že se hráči v aktivaci svých figur nestřídají, ale odehrávají je všechny najednou, což právě umožňuje ten silný první úder vyplývající z rychlosti.
Armáda Cormyru také dojíždí na svoji nekonsistenci v abilitách. Poměrně zajímavé INT schopnosti může používat jen 1 wizard, kterého, ale do ruky nemusíte ani dostat. Drowové, kteří jsou všichni přes DEX tento problém nemají.
Celkově bych hru ohodnotil tak na 60% oproti předchozím DnD Miniatures, které cením na 75%.