Mno, at-will cantripy má 4E a Pathfinder taky a celkem fajn to funguje, takže spíš bude záležet na tom, co tam bude. Efekty mají být konkrétně rozepsané... mno asi taky bych to viděl, jak to bude vypadat to jejich "konkrétně".
Pokud se pamatuji, tak se kouzla nezlepšovala nikdy moc s výjimkou stoupajícího damage, aby držela krok s nárůstem jiných čísel. To by se mohlo nějak dát, pokud nebudou tak děsně růst hp a save/defense, tak i 5d6 fireball zůstane smrťák i do vyššího lvlu. Neviděl bych to tak černě. Levitace se nikdy na fly neupgradovala, stejně jako teleport na greater teleport, nebo gate. Vždycky bylo potřeba nabrat si silnější verzi. Spíš bude IMO záležet na tom, jak zkrotí inflaci hp a tak. Co se braní si kouzel silnějších variant týče, tak bude záležet na tom, kolik si toho budu moct nabrat najednou.
Svitek na magický slot bude umožňovat mít v kapse kouzlo, co může být věc, která zachrání v pravou chvíli družince pozadí před ukousnutím, ale jinak zabírá místo. Zabraňuje to kouzelníkovi rozbombardovat armádu hromadou fireballů zatímco ostatní jaksi nemají na to něco takového udělat a ani toho jak dosáhnout jinak než svitky. druhou možností by bylo dát možnost odpálit jen X magických předmětů za den, ale pak by to zase museli balancovat myslím dosti neobratně jinak, nebo dát ostatním možnost údělat něco jiného v podobném měřítku.
Co se nižšího počtu slotů týče, tak třeba také půjde nechat slot prázdný a namemorovat něco dodatečně a tedy upravovat mix průběžně. V Pathfinderu třeba můžu za 15 minut doplnit až čtvrtku slotů. Kdyby to nějak urchlili, tak máš slušnou možnost se po střetnutí dooptimalizovat na další.