Tulenik: Diky, tak nejak jsem si predstavoval, ze to tak bude. Prekvapilo by me spis, kdyby WotC kvuli deskovky delali nejaky novy svet... Takhle to povazuju za lepsi marketingovy tah.
Moje predstava byla tedy spis, ze je to neco jako Bily hrad u nas. Kdyby to altar vydal jako deskovku, tak predpokladam, ze by to pro spoustu lidi mohlo mit svuj nostalgicky vyznam.. Jo, pojdme zase jednou vybilit hrad jako za starych casu.. Kdyby to melo lepsi mechanismy nez melo puvodne DrD, tak to by mozna bylo i hratelnejsi. :-)
K technicko-historicke poznamce: Vim, o to zajimavejsi mi prijde, ze se pak od toho zase zpetne vraci k wargamingu a deskovkam. A taky, ze se deskovky snazi o cim dal vice RP prvku, az je z toho skoro RPG a ne deskovka. U nekolika her uz mam vazne pochybnosti, kam bych je zaradil.
tuleník píše:
DnD Miniatures ti niečo hovorí? to totiž nie sú LEN figúrky, to je separátna hra (ktorú príchod 4e dosť zabil. Takže si to pochopil presne naopak. Je to retro, hlboké retro.
DnD miniaturs znam, nastesti jsem nikdy nehral.
Retro: Ne, nepovazuju to za retro. Je to jen dalsi vyvoj, kam zrejme smeruji RPG smeruji, takze spis renesance... od hlubokych indii a hre temer bez pravidel se to opet vraci k tradicnum vymlacovani dungeonu.. tentokrat se spoustou peknych figurek, karticek, zetonu... A kdyz zrovna nemas cas si udelat kompletni postavu v DnD 4e, ale stejne mas chut vymlatit nejaky ten dungeon s troskou RP, tak staci vybalit Castle Ravenloft BG. Vybrat postavu, nejake powers, postavit scenar a jdeme na to.
Kubulinek píše:
Je to nějakým způsobem variabilní nebo se to zahraje jednou a konec?
Diky za poznamku. Variabilni to samozdrejme je, nijak by to nikdo nechtel domu a mohli by to Wizardi predvadet tak maximalne na nejake akci, kde stejne vic jak jednou nemas cas to zahrat. :-)
Takze variabilita:
Postavy: Ani moc ne. Je jich tam jen 5, leda nejake rozsireni.
Powers: Tusim, ze je tam 9 ruznych schopnosti a beres si na zacatku 5 (4 libovolne s omezenim at-will, daily..+ jednu fixni).
Scenare: V zakladni prirucce je cca 10, mozna 12 scenaru. Kazdy scenar definuje nekolik fixnich veci, ale ne celou mapu dungeonu. Cili ve srovnani s Descentem nebo Doomem bych rekl, ze todle ma vetsi variabilitu, co se prostoru tyce.
Ale tak jako obvykle - uz jsem nekde videl dalsi doplnkove scenare a ocekavam, ze se objevi spousta dalsich fanouskovskych scenaru..
Dungeon: Nahodne losujes kazdou title (mistnost/chodbu), takze kazdy dungeon ma pomerne dost moznosti, i kdyz hrajes stejny scenar.
Karticky: Losujes nahodne encounter (pasti, prokleti, prepadeni atp..). Potom nahodne rovnez losujes potvory, ktere te zrovna napadli (tj. neni problem potkat po sobe kostlivce, hejno krys a draka - je to proste tradicni dugeon bez vnitrni logiky). A pak samozdrejme najdes nejaky nahodny poklad.
Ty cisla berte trosku s rezervou, nemam to u sebe, abych se podival a googlit se mi to nechce.:)
Jarik píše:
Je to asi tak variabilni jako byvala deskovka Lovci pokladu :D
No, variabilni je to mozna jeste min, pokud bys hral jen jeden scenar... zhruba tak jako kdyz si lovci pokladu stavel karticky vzdycky do ctverce/obdelniku. Ale je tam spousta peknych figurek, karticek... :-)