York píše:
V tomhle směru je DnD libovolné verze dračáku mnohem blíž. DrD+ a DrD II jsou mu ale zase blíž fluffově
To záleží. Není DrD jako DrD.
Třeba takový Asterion má hodně feeling vanilla DnD 5e (protože má předlohu ve FR, kromě té pouště, co je z Dark Sunu).
Takovou Tariu už půjde převést hůř, ale pořád docela dobře, když omezíš hráčské rasy a dáš level cap na 10.
Vukogvazd jde převést do DnD 5e taky, ale musel bys omezit pravidla na Basic Rules a dát level cap na 5 (a postup po úrovních udělat mnohem pomalejší). Vypadá to, že třeba Zapovězené země by mohly být pro Vukogvazd lepší, ale originál neznám, tak uvidím, až vyjdou (zatím soudím jen dle publikovaných informací od Mytaga).
A teď babo raď: je vanilla DrD Asterion (nejprodávanější DrD setting), Taria, Vukogvazd, Almir, Karak, nebo ještě něco jiného???
Osobně si myslím, že pro každou skupinu to bude jiné a splnit požadavky většiny je nad schopnosti jednotlivce i skupiny. Můžeme se bavit o aplikacích pravidel pro konkrétní vydané settingy, kde přecejen lze z něčeho vycházet. Ale bavit se obecně moc nejde.
EDIT: Třeba MarkyParky na RPG F se svým Světem Dračáku ukazuje, že DrD a DnD k sobě nemají tak daleko, jak si někteří namlouvají a že zápletka, vyjednávání, průzkum jeskyně, překonávání pastí apod., zkrátka konkrétní dobrodružství, má na zážitek mnohem větší vliv než mechaniky. Nikdo si zpětně nevybavuje hru pomocí mechanik. Jaké měl OČ, útok, životy či magy (sloty). Ale jak ohnivou koulí usmažil zombie, jak přesvědčil vůdce goblinů, aby je nechal projít přes své území, jak zneškodnil šipkovou past, jak usekl hlavu chiméře, jak objevil tajnou chodbu vedoucí k pokladu, jak prošel starobylými dveřmi jako teleportem, jak přišel o ruku, když ji strčil do tlamy medvěda apod.