Vayanr píše:
Plusko má jednu věc, kterou mu rozhodně vždy dám k dobru, a to dobrý základ ze kterého vychází a někde na začátku je napsano ve zkratce: "Pravidla, která se vám nelíbí vypusťte" a o tom to je.
Popravdě, zrovna tohle jsem nikdy nebral jako bonus u RPG. Kdyby tam bylo napsáno "tato část řeší věci A a když ji vypustíte, ubravte v čísti B kousek C, protože ten s ní pracuje také", bylo by to mnohem lepší. A samozřejmě ještě lepší by byl obrácený postup, tedy mít základ a k němu volitelná rozšiřující pravidla, jednoduchá nebo podrobnější.
Vayanr píše:
Protože vidí-li člověk do toho jak systém funguje, umožní mu pluska v rámci dodržení vyváženosti systému a hry, udělat takřka cokoliv a upravovat vše, co se dané osobě zlíbí.
Značná nevýhoda. Když člověk do věci vidí, může měnit cokoliv - ale jak dlouho trvá pochopit principy a kolik je na to třeba duševního úsilí? U Plusek hodně - a jak sám píšeš, vynechal jsi dvě duševní povolání. (A to pomíjím, že některé mechaniky jsou prostě naprosto nesjednocené, třeba výše bonusů za různé schopnosti - v tom žádný systém není.)
Vayanr píše:
Zato já jakožto osoba, která neustále něco dělá a dračák je pro mě koníčkem, jsem ještě v pluskách nenarazil na problém: Nejde, Nefunguje, Příliš silné, Příliš složité, Nanic, Nefunkční atd. s čímkoliv jsem měl problém to jsem změnil k obrazu svému
Samozřejmě, to je jako když šikovný a zručný kutil nezná nic jak "nefunkční výrobek". Jenže pak jsou výrobky funkční ...
Vayanr píše:
jen si myslím že většina nepochopila myšlenku, kterou jsem chtěl zkusit nadhodit
Možná by se vyplatilo ji sepsat tučně v jedné větě, aby ji lidé nepřehlédli.
Pokud tato myšlenka měla být něco jako "DrD+ má velký potenciál, když vezmete základní mechaniky, tak si můžete vytvořit vlastní fungující pravidla dostatečně volná", tak to jsme řešili už u DrD. Pokud jsem se tvé myšlence nepřiblížil, tak bych ji prosil opravdu vypsat.
Vayanr píše:
zásadně se nesnažím nic řešit, protože to nemá cenu
Má. Sice ne hned, ale člověk může změnit názor nebo zjistit, že existují různá řešení s různou mírou náročnosti, a že opravdu neplatí, že všechny RPG systémy si jsou rovnocenné a že mezi nimi neexistuje žádný "horší" nebo "lepší".
Třeba tobě by se určitě hodilo jen nějaké core DrD+, o kterém před lety byla řeč, ale nikdy nebylo zveřejněno - podle mě proto, že neexistuje. Pluska totiž nemají jednotný základní systém, pořád se na něco háže 2k6+, na jiné věci 1k6, k něčemu se přišítá celá vlastnost a k něčemu jen půlka, a docednosti mají pokaždé jiný význam, od +1/+2/+3 až po +3/+6/+9, což už je sakra rozdíl (zejména když ho převedeš podle "jednotné tabulky převodů".
Nebudu řešit, co všechno jsi hrál nebo nehrál, to je mi vcelku volné, jen si myslím, že kdybys svůj duševní potenciál investoval do jiných pravidel, tak za stejný čas bys dokázal proniknout mnohem hlouběji (pokud to vůbec jde) a nebo vytvořit mnohem více. Případně bys velmi rychle pronikl do základu, jen o málo pomaleji bys vytvořil vlastní aplikace a zbylý čas bys mohl vymýšlet přímo prvky herního světa a nikoliv pravidla.
Na druhou stranu někoho na RPG baví právě to vymýšlení pravidel.
Ale nediv se ostatním, že se ptají, co jsi vlastně hrál - ani já jsem nepotkal člověka, který by po letech vysoce hodnotil DrD+ a přitom znal řadu jiných pravidel :-)