Zrychlená povrchovka:
nástřik barva, lesklý lak, obtisky, lesklý lak, nástřik velmi naředěnou kamuflážní barvou (cca 5:95, jen špinavá voda) přes obtisky, aby nebyly zářivě bílé
chipping (odřeniny - velmi tenký štětec se super špičkou a trchu hustší barva, pro mě jsou ideální Humbrolky a pevnou ruku, ty odřeniny dělám od ruky, důležitá je nepravidelnost, někdy pomůže hranu panelu přelepit maskovací páskou, udělat jednu stranu a po zaschnutí přelepit tu hotovu a udělat odřeniny na druhé straně.
wash - skoro celé letadlo hodně naředěnou šedou olejovou barvou (10:90), pak stíráno uchošťourem po směru letu, po zaschnutí celé přelakováno polomatným lakem. Vytvoří to jemné světlejší a tmavší šmouhy, jako když je barva místy vyšisovaná.
napuštění oleje do spár - olejovou barvu naředím v origo ředítku cca 30:70, štětec se super špičkou, namočíš štětec a jemně ďobneš přímo do spáry, olejovka se sama spárou krásně rozteče a zvýrazní ti to rytí kolem panelů, pokud se netrefíš, tak to setřeš uchoštourem nebo umeješ S6006, proto to před tímhle lakuju a pozor oleje leptají emaily, takže lakem musíš emaily (třeba Humbrol) ochránit před oleji.
jemný drybrush - vlastně trochu výraznější je jen na vzorku podvozku
polomatný lak a nástřik začouzení od výfuků, postupné vrstvy šedá, černá, rezavá v několika kombinacích (cca 7-8) až jsem byl spokojený.
Drybrush dělám podobně jako Merlin, je důležitý ten štětec s tuhým chlupem. Používám úplně obyčejné z papírníctví pro vodovky. Štětiny ustříhnu na půl délky, namočím do barvy a promnu v toaleťáku nebo ubrousku a poté šmrdláš přes vystouplé části. Hrany se pomalu tónují barvou ze štětce. Není to hned, ale třeba po dvaceti třiceti přejetích. Pokud dáš moc barvy tak ty hrany rovnou obarvíš a je vidět ostrých přechod mezi barvama. Pokud to děláš správně, je přechod difuzní. Merlin má drybrush hezký i na velkých plochách, takže to třeba dělá trochu jinak, já jsem vlastně žádnou velkou plochu nedělal. :-)