Píše:
Pokud je marketing cílený na nehráče, jsi na špatném místě :)
that was a cheapshot. But funny :D
Erric: To scifko so sme hráli byla super hra - popravdě první okamžik kdy jsem uvěřil že SS můžou bejt i smysluplnej systém a ne jen další prázdnej indie-výstřelek.
Nicméně ke K-Pax to mělo daleko. Měli jsme tam vložený naprosto jasný akční konflikt, a i když bylo nutné řešit jej na více úrovních reality (a občas to trochu schíza byla), tak to pořád byla hra tématem podobná třeba Shadowrunu. My, antagonisté, průser, řešení.
K-Pax je film čistě o psychice hlavní postavy, o tom, jak interaguje s těmi, kteří mu nevěří, v závěru filmu nemáš tušení, zda měl pravdu on, nebo skeptici kolem něj (nebudu spoilovat, víme o čem je řeč). Konflikt tam žádný není - nesnaží se nikoho přesvědčit, oni se ho sice snaží vyléčit, ale opět - zvlášť na konci filmu nevíš, zda vůbec bylo co léčit (což je vtipné, jak se většina lidí po shlédnutí automaticky přikloní k té "racionální" variantě, i když pro ní není důvod a ve filmu jsou i docela narážky že to je naopak - jen kulturní vložka)
SS jsou založeny na konfliktu. Osobně mě nenapadá, jaký konflikt který bys mohl vložit mechanikám SS jako "palivo" chceš v K-Pax najít.
(mimochodem, asi se moje otázka ztratila v přestřelce o tom co je film - pořešil si nějak tu problematiku vygradovaného úvodu a následné gradace od začátku z klidového stavu? Jestli jo tak by mě jen zajímalo jak - jestli tím mým návrhem nebo nějak jinak)
Alnag, Jakub: Jen bych poznamenal, že cs origin vyšlo DrD (setingově polospecifické), DrD (settingově otravně třičtvrtěspecifické), HF (opět settingově polospecifické), Stín meče (totéž, ale takovej propadák že se nikdo ani nenamáhal vymejšlet zkratku), Pán prstenů (setting specific) a myslim že ještě jedna, jen si nemůžu vzpomenout jaká...
Čas pro hrdiny který existuje jen v PDF je pak univerzální. Ta Ecthelionská verse FATE (nějaké hezky negativní označení si v rámci politické korektnosti najdu teprve, až jí přečtu - případně pozitivní, ale má očekávání tak velká nejsou) je AFAIK setting specific.
Takže v cs origin máme v tomhle směru výběr ze všech druhů (jaký výběr už je věc jiná). V tištěné (komerční) formě jsme o univerzální systém (alespoň do letošního Gameconu) ochuzeni.
Jakub, Alnag, generalizace: bla bla bla... hele, já viděl hrát WoDčko tak zrůdnejma způsobama... stejně jako DrD, SR (ten velmi často) a tunu dalších... (ale tak dokud to ty lidi bavilo...)
Stejně tak vim o skupinách hrajících DrD dost nad hranicí běžného průměru.
V MaelströMu používáme pojem "dračákysta" pro lidi co jsou naprosto upjatí k formě hry kterou tu všichni známe a která nám v MM přijde poněkud perverzní, ale shodli jsme se, že "dračákysta" nemá kauzální závislost na DrD - naopak, jedná se prostě o totální ťunti, kteří jsou takto pojmenovaní, protože u nás hrají DrD jako nejsehnatelnější systém (DrD to tedy slízává protože má těžkej oligopol (něco jako monopol, ale můžou se na tom trošku přiživovat i další), ne protože by bylo přímo na vině)