Píše:
Ale existuje myslenkova skola ktera rika, ze za pasivitu hracu (pokud teda nejsou emo) muze dnd a drd, a z te tu x lidi vychazi.
blá blá blá... sorry, ale tahle myšlenková škola je indie-teoretic-bullshit blábol.
SYSTÉM nemůže být zodpovědný za to jak je pojmut. Ostatně:
Píše:
When you look at the various factors that determine whether any given group of players has a good gaming experience on any particular night, all of our efforts account for, at the absolute, outside best, maybe 30% of the equation. Our lovingly crafted rules sets, our peerless prose, the hours upon hours of playtesting, the painstaking research, the time we sweat away messing with minor details on all of those freakin' maps - all of it matters way less than we like to think.
What really makes a difference in the success or failure of a roleplaying session is you. Your participation, whether as GM or player, has much more influence on the fun your group has than all the other game products in the world.
- Robin D. Laws
Jak jsem psal - dračákysmus/dračákysta jsou pro mě jasné pojmy, ale jsou odvozeny nikoliv od toho že by DrD bylo tak DĚSIVĚ nanic, je to kvůli tomu že tihle hráči obvykle právě DrD jako nejsehnatelnější hru hrají. Už jsem ale potkal i dračákysty jedoucí na WoDčkách (tam mi fakt brní kosti jak skřípu zubama když si připomínám, že dokud je to baví, je to ok)
To co k dračákysmu vede není DrD (nebo DnD nebo...)
Je to způsob, jakým se hra prezentuje a jak je s ní nakládáno.
Dokud budou naše RPG časopisy plné nesmyslných předpřipravených questů, dokud v nich budou mít prostor "doplňky" které jsou naprosto o ničem (nová nestvůra! má jiná čísla! ; nové kouzlo! munchkinovější než ta před ním!), dokud se při marketingu DrD nebude brát ohled na to že si ho kupujou 11-13ti letý týpci na školách, co ho hrajou děsivim dungeon crawlem a mixujou do hry vlastní externí sociální dynamiku, dokud bude všude propagované mistrovství ČR (ve skutečnosti vesmíru, nikde jinde se to nehraje) v Dračím doupěti založené na powerplay-non-RP-munchkin snaze splnit quest za každou cenu, a ne třeba na pojetí postavy nebo příběhu (což lze poměrně snadno, kdyby o to byl mezi organizátory zájem)...
...tak se budeme neustále, bez ohledu na to kolik článků na Kostce vznikne, bez ohledu na to kolik lidí se na RPG F násilím indoktrinuje, bez ohledu na to jak úspěšné SS a jiné budou, potýkat s legiemi dračákystů.
Popravdě to jak si kdekdo bere do tlamy systémy a přikládá jim nějakou vinu mě začíná dost unavovat.
Píše:
Nemusi to znamenat vzdycky. Obvykle to tak ale je, protoze pokud je nekdo pasivni, muze byt ultrakreativni, ale jen v jeho hlave a nic se nedostane ven, takze pokud je pasivni, je to jeslti je kreativni vicemene jedno.
To je pravda, ale pouze pokud uvažuješ opravdu extrémně pasivního hráče, a tak extrémních příkladů fakt moc neni.