Nejsem si úplně jistý, jak slovo "příběh" myslel sirien, ale v tom běžném významu, jak se obvykle užívá bych směle tvrdil, že:
Fritzs píše:
příběh odehrávající se v temné budoucnosti 41. milénia, kde není nic než válka, se bude od příběhu odehrávajícího se v údolí Teletubbies
lišit jen v kulisách, možná pár dílčích technikách a vykreslení hrdinů. Pokud se začtete do nějaké knihy pro spisovatele, tak zjistíte, že se doporučuje v podstatě pořád to samé a že se tak také píše a vypráví. Řeknu-li to hodně zjednodušeně, každý příběh má začátek, prostředek a konec (možná jen s výjimkou takových těch "slices of life" záležitostí, kde prostě pozorujete část něčího života a ani to nemá moc děje).
Dokonce bych řekl, že i tohle pravidlo je v mnoha RPČkách docela dobře zakomponované pod zaháčkováním (adventure hook, zápletka), tím dějem uprostřed a big bossem na konci. Skoro se mi zdá, že dá hodně práce udělat RPG hru tak, aby fungovala a přitom ten základní příběh neobsahovala...