Alnag: powergaming je spatny termit, uznavam. nicmene jsem to myslel jako vymysleni nejsilnejsi kombinace postavy, vzhledem k tomu ze cele phb se silne dotyka combatu, tak predevsim v combat systemu. Druha vec jestli je to dobre nebo spatne, jak rika Lotrando.
Gabik: Tohle je prave zasadni problem, neresili to ani 3,5e a neresi to ani 4e a je to dle meho nazoru silny neduh vsech c&l rpgcek. Zajimalo by me jestli nekdo zna hru, ktera efektivne resi nebezpecnost poctu. Ono totiz tahat sem putovani postav nema moc smysl. Kdyz uz vezmu to wowko, tak prvni absolutne nelogicky problem - proc zlo z Burning Steppes neobsadilo Redridge - kazdy ork by to tam vymlatil vicemene sam. Logika toho ze sila prostredi se meni se silou hrdinu nedava smysl, ty oblasti by museli byt nejakym zpusobem izolovane, jinak by si silnejsi oblast podmanila slabsi (pokud pominu svet ktery je cely good - tam by nemelo smysl bojovat a vicemene cela hra by zustala mimo combat). Logika toho ze drak sedi doma na pokladu a uz nenahrabuje dalsi je proste divna - proc prestal a nezdecimuje mesto co je vedle, nahrabal by si preci vic.... Proto by me zajimalo jakym zpusobem byste muj palcivy problem resili vy. a nemyslim jen u pc ale i u npc...
Lotrando: Myslim si ze to jestli hraje skupinka pospolu nebo ne neni ovlivneno pravidli. Jestlize si zvolim hodne odlisny alignment od zbytku skupinky nebudu spolupracovat ani v 4e, spis je ale pravda ze 4e ma lepsi nastroje pro spolupraci, tzn jiz podle pravidel se to vyplati, nemusi tu byt jeste dalsi motiv. Jinak s pravidlovyými encountery je vždy problem - zalezi na tom jak dm zahraje monstrum - pokud bych mel hrat draka v 3,5e stejne jako je v pravidlech, nemela by skupinka sanci ho zabit... nalet, chyceni dvou postav do sparu a svrzeni ze 100 metru na zem neprezije vazne nikdo.