Ebon Hand píše:
Siriene myslíš, že by bylo obtížně hrát v Hunterech původní Německo, nebo to bude jednoduché je to přefluffovat?
WoD je popisováno k 21. století (k současnosti), nicméně obecně nebývá problém jej zasadit do jiné doby, protože fluff WoD je tvořen především popisem supernaturálna a odlišností od reality. Když to zasadíš do jiného času, tak nároky vznikají především tím, že Ti hra přestane poskytovat přímý support k dané době, takže to jsi Ty sám, kdo musí příslušné věci znát (např. v Armory nebo Dogs of war jsou prostě popisované převážně současné zbraně a technologie, takže si budeš muset sám zjistit jaké zbraně se používaly před osmdesáti lety - nicméně samotný obsah Armory a Dogs of war (popisy toho jak se se zbraněmi zachází, jak se o ně pečuje, tzv. hacky, tj. alternativní pravidla (která si mnohdy hodí projít, umožňují skutečně variabilní paletu jednoduchých, ale velmi účiných změn) zůstávají také stejná)
V souhrnu - ne, pro Tebe to nijak těžké nebude.
Samozřejmě, záleží na jakém Tieru budeš chtít hrát. My hráli první Tier (osamocenou skupinu), kterou to prakticky nezasahuje. Kdyby jsi chtěl hrát druhý Tier (skupinu v rámci nějaké hunterské nebo fringe organizace) nebo dokonce třetí Tier (skupinu nacházející se v top-části takové organizace) tak si budeš muset věci poněkud upravit i ve fluffu (některé skupiny (např. ta fringe farmaceutická korporace nebo ta co sbírá fotky a videa s fringe událostmi) tou dobou ještě neexistovaly a ani pořádně nemohly, jiné neexistovaly, ale v zásadě by klidně mohly, jen v dost jiné podobě co do vedení, politického backgroundu a hlavně technologií (Tasks for Valkyrie - oddělená, "neexistující" vojenská proti-supernaturální jednotka), některé samozřejmě existovaly i tehdy (ta skupina mágských "dědiců" která využívá "primitivní" okultismus a prastaré artefakty)
Osobně mě nicméně druhej tier až tak moc nezaujal a třetí už takřka vůbec, protože se v nich vytrácí takovej ten fealing toho pravýho Vigilu, kdy postavy stojí osamoceně na stráži proti temnotě, samy za sebe v šíleném světě, takže jsem je nikdy ani moc nehrál.
Popravdě jak se mi zhnusily Supernaturals tak se mi spíš když už líbila ta představa co byla tam - že se někteří hunteři mezi sebou tak trochu znají, sem tam se třeba sejdou v nějaké odlehlé hospodě, pokecají, vymění zkušenosti, ale pak se zase rozejdou...
Colombo píše:
Podle mého je hra s pomalým přechodem z Mortalů do Hunterů extrémně vhodná pro nováčky.
Dá se, ale není to nutnost. Mortal the Loser a Hunter the Vigil jsou oddělené koncepty - každý hunter byl (je) mortálem, nicméně ne každý mortál co se podívá za oponu se stane hunterem - někteří se stanou okultisty (sourcebook Second sight např.), jiní se přidají k některé z dominantních frakcí (upíři -> ghoulové; mágové -> sleepwalkeři atp.), další se prostě potloukají dál na vlastní pěst... většina jich samozřejmě skončí nějakým velmi politováníhodným způsobem.
Problém je, že mezi Mortaly a Huntery je zásadní konceptový rozdíl - postavy do Mortalů se tvoří jako běžní lidé, zatímco postavy do Hunterů se tvoří jako profesionálové. Na tom jak ty postavy vypadají co do vytečkování a ještě víc na tom, jak vypadají co do konceptu a RP, se to skutečně hodně odlišuje