Ok...
Pokud chceš max. 8 hodinovou hru (řekněme), tak to máš:
1 hodinu na představení příběhu (nějaká ta zápletka a tak)
2,5 hodiny na investigaci toho co se stalo
0,5 hodiny na první střet, kdy postavy znistí že čistě hrubou silou to nepůjde
2 hodiny na investigaci nepřítele (s tím, že se nějaké základní věci mohou dozvědět už dřív)
1 hodinu na závěrečné střetnutí
1 hodinu rezervu pro případ, že se to protáhne
cca
- To znamená že budeš potřebovat jednoho enemáka, nikoliv skupinu.
- Chceš akční závěr, nikoliv okultní, takže to musí být nějaká zrůdička dost silná na to, aby byla slušnou výzvou i pro skupinku hunterů (sem se nezeptal - s kolika lidma budeš hrát?)
- Chceš investigaci dění, ale relativně krátkou, takže by to měl být nějaký killer co je sice krytý, ale především okultně před mortály a pro vigilanty za sebou zanechává dost stop, takže by to nemělo být nic extra zkušeného, značně inteligentního nebo sociálně orientovaného
- Chceš investigaci krýpy, takže musí být buď hodně silná nebo, o dost lepší podle mě, hodně rezistentní, přičemž ta převaha musí být vidět buď na první pohled, nebo musí vyjít najevo při prvním střetu.
Jakákoliv template nebo její derivát se Ti na tohle podle mě nehodí... nějaké myšlenky:
> nějakou beast-spiritou totálně ovládnutý člověk, z něhož prakticky nezbylo nic než schránka, kterou ta spirita obývá. Vraždí lidi nějakým bizardním způsobem pro policii zcela nepochopitelným. Typ spirity (a tedy i vražd a schopností) je závislý na tematickém ladění, o které máš zájem, namátkou mě napadá třeba:
- arachnid. Do obětí vstříkne jed, ten pomalu rozloží méně odolné tkáně a potvora pak dotyčného ještě napůl zaživa vycucne i s krví, mozkomíšním mokem apod. Teoreticky může být vyrušen a jedno tělo může být nalezeno pouze rozežrané jedem, což může sloužit jako stopa. V boji se dokáže se proměnit do lidsko-pavoučípodoby, kromě toho dokáže velmi dobře skákat, lézt po stěnách, možná metat nějaké ectoplasmické pavučiny, ovládat pavouky (a možná i hmyz obecně, pokud máš náladu hráče zdeptat popisem nějakého zákeřného nechutného útoku). Pokud stojíš o mystičtější schopnosti, tak může dokázat člověka přikovat na místo na několik vteřin pouhým pohledem nebo se rozpadnout na tisíce malých pavoučků a pak se zase složit nebo ožít jen z jediného z nich, takže ani plamenomet by nebyl jistý (způsob jak mu v tom zabránit je dobrý důvod k investigaci nepřítele, hrabání se v knihovnách o voodoo a podobně - zabránit mu v tom může přítomnost něčeho, nějaké zaklínadlo, zásah speciálně upravenou zbraní nebo zbraní potřenou nějakým lektvarem...). Oběti volí namátkou, ale místa jsou v určitém rozsahu předvídatelná - jejich pospojováním vznikne na mapě pavučina (pokud ji dokončí, pak nad místem získá nějakou mystickou dominanci a bude tam ještě silnější). Někde poblíž středu vytvářeného teritoria může mít nějaké své sídlo (jeho zničení ho může připravit o onu sebezachraňující schopnost), také dobrý prostor pro popisy - na stěnách visící ještě živé oběti, některé zachránitelné, jiné už ne, pohozená vysátá těla, všude pavučiny...
Postavy se s ním setkají poprvé, přemůžou ho (možná až podezřele snadno), ale záhy zjistí, že se nějak zachránil. Budou zjišťovat co a jak, přijdou mu na tu skrýš, tam dojde k druhému, pokud se řádně nepřipraví, tak k nejbrutálnějšímu střetnutí, ale nedokáží jej tam zabít (pokud nebudou mít fakt hodně ultimátní plán), uteče nějakou únikovou stezkou, ale bude oslaben a připraven o svou schopnost. Jako pomstu se pokusí zabít někoho blízkého některé z postav (případně nějaké sympatické NPCčko, u nějž budeš mít dojem že si ho hráči/postavy oblíbily, nejlépe ženského pohlaví, samozřejmě... pokud Tví hráči nejsou zvyklí hrát postavy se sociálním okolím, což, nic ve špatném, nejspíše z DnD nejsou, tak to je asi lepší varianta)...
dramaticky by se to mělo sejít tak, aby tam postavy vlétly na poslední chvíli (NPC jim může zavolat o pomoc a pak ztratit telefon nebo může enemák mít nějaké přetrvávající lidské rysy jako krutost a pomstychtivost a může si počkat, aby NPC na truc zabil postavám před očima nebo tak něco) a pak bude finální boj, kde bude záporák již oslabený a plně smrtelný, ale postavy budou už vyčerpané, zraněné, některé z nich možná mrtvé a vše bude ještě ztíženo tím že v sázce bude život toho NPCčka, které může zařvat jak v případě selhání postav, tak v průběhu souboje, pokud si ho postavy dostatečně neohlídají.
Pokud chceš být hodně narativně tradiční, tak se záporák může v průběhu hry maskovat za někoho, kdo s postavami spolupracuje (policejní důstojník/ice, novinář/ka, patolog/žka, soukromý/á detektiv/ka najatý/á pozůstalými, akční pozůstalý/pozůstalá, okultní vyšetřovatel, policejní konzultant z oboru antropologie/okultismu/zoologie...)
(sakra, tohle se mi nějak zalíbilo, asi si to rozpracuju někdy víc a udělám si z toho třetí ukázkovej hunterskej příběh)
Doufám že to ne aspoň trochu to co jsi potřeboval, kdyby ne tak dej vědět a zkusím vymyslet něco v jiném stylu :)
(s SAS zkušensoti nemám žádné)