Michalk píše:
občas se objevivší extrémní násilí, zvrácenosti atd., co zdůrazňuje monstrozitu postav. Jenže je to World of DARKNESS, takže nevyužít toho ... mi příjde plýtvání.
WoD de odehrát i bez násilnejch prvků s upozaděnou (ne nutně zcela odebranou) akcí. Otázka je, jestli seženeš hráče který bude sociálně orientovaná kronika bavit.
basilisk píše:
profesi muzes mit jen jednu a zvysuje se pomoci meritu Professional training.
pouzivate to nekdo?
My to používali, fungovalo to docela dobře. Je to sekundární contacts merit (lze brát paralelně - hunteři prostě mají kontakty všude možně), jsou tam nějaké bonusové věci co to nabízí (popravdě nijak super úchvatné, ale jde to) a hlavně to dobře dokresluje tu postavu profesionála - dá se to krásně použít třeba jako "věhlas" (pro mě jako soukromýho detektiva to bylo výrazný, stejně tak pro Filipa kterej hrál mafiána) v rámci určitého okruhu lidí, zároveň to také ukazuje jak moc je Tvoje postava zaměřená na to, co je a tak.
basilisk píše:
to ze ma nejaky hunter (v tier1 a 2) nejake civilni zamestnani a osobni zivot jsme resili jako prekazky pro Vigil
...ono jak se to veme, popravdě spíš naopak.
Hunteři se odlišují především tím, že propadli Vigilu, ano. Jenže to není všechno - vigilu propadli, protože se střetli s Temnotou a místo aby se zlomili nebo jí propadli, se proti ní zatvrdili a postavili se jí - a přežili to. Což obvykle znamená, že to jsou postavy které jsou nějakým způsobem výjimečné - jsou dobré v tom, co dělají, profesionálové ve své oblasti.
To jak moc jim ta profese pak překáží ve Vigilu je otázka toho co to je za profesi, jak ji dělají a roleplayingu.
Filip byl při hraní nejvíc v pohodě - mafiánství mu dávalo spíš výhody, do hry se mu to zapletlo spíš tím, že v jednu chvíli musel udělat nějaké věci, ke kterým byl "morálně" zavázaný.
Já jako soukromý detektiv jsem to měl trochu víc na ostří nože - musel sem se držet pod radarem (médií, když jsme zachránili nějaký děti, neustále policie a úřady, aby se kolem mojí živnosti nenakumulovalo příliš mnoho podivností a nezačal si mě někdo moc všímat...) a pak jsem párkrát zjistil že kvůli vigilu mám trochu problémy s penězma a udržováním pověsti, tak sem sem tam musel místo jiných věcí (projekt na prolomení zakrývací vlastnosti supernaturálů na fotkách a tak) prostě makat na věcech co tu postavu totálně sraly (sledovačky manželů a milenek a tak).
Sethi hrála psychiatričku a ta to z nás odnášela asi nejvíc, docela jí kvůli tomu odhořela kariéra, nicméně zase se nám občas hodilo její zázemí. Zvlášť když jsme přemýšleli, kam odklidit zajmutou upírku - samotka na psychiatrické záchytce byla super volba. Ale i jinak - laborka k dispozici a podobně.
Ty profesional trainingy té postavě dodávají ten rozměr té skutečné odbornosti v její práci - protože přiznejme si, parta průměrných lidí proti supernaturálům dlouho neobstojí. A když někdo profesionála hrát nechce, prostě si to nevezme.
Osobně jsem začínal postavu s:
Resources **
Surveillance gear **
Profesonal training ** (detective; snooper)
a postupně jsem všechny tyhle věci zvýšil na *** (zlepšila se v tom co je, takže dostala lepší zakázky a mohla si dovolit lepší techniku...) a končil sem na:
Res ****(*) (navýšený o zbytek peněz co zůstaly po Šeré zóně, když jsme ji rozprášili)
Prof. t. ****
Ser. gear ****
ad Vigil: Znamená to noční hlídka, noční stráž - ti co hlídají ostatní v době, kdy spí, přeneseně ti co střeží normální lidi bez pojetí o supernaturálnu před čímkoliv, co by je ohrožovalo.
Bdění neznamená, že by nějak prozřeli (nejsou to sleepwalkeři), ale že neusínají - i mortálové se mohou střetnout se supernaturálnem a zvítězit. Někdy. Ale to co pak chtějí je vrátit se do svých normálních životů a na ty hrůzy zapomenout. Vigilanti nikoliv - po svém střetu s Temnotou netouží (vědomně možná ano, ale vnitřně už ne) po návratu do normálu, naopak, chtějí vidět víc, aby se mohli postavit mezi lidi a přicházející zlo, zůstávají ve střehu, zatímco mortálové se snaží znovu usnout do klidu.