Lokken: Mohl bych tady střihnout rozpravu na téma, jak pofidérní je pojem kvalita a i o tom, jak směšně iracionální je chování lidí ve vztahu k tomu, co dělá většina a co dělají lidé nějak "výjimečné", ale to bychom se dostali už daleko do jiného teritoria. Takže zkonstatuji jen, že korelace kvality a výjimečnosti je jen velmi vlažná...
Lokken píše:
Na druhou stranu:pokud mě hra primárně tlačí k něčemu co nechci,nemám právo ji kritizovat a tvrdit že se mi to nelíbí?
Problém vidím právě v tom slově tlačí... cítíš se hrou nějak tlačen? Strašně mne zajímá, jak přesně hra může někoho k něčemu tlačit. Pochopím třeba, že DM tě tlačí. Když ti řeknu, že jsi v místnosti a z jediný východ blokuje banda koboldů, která žízní po tvé krvi, tak to už tě tlačím... i když stále se můžeš pokusit vyjednávat pomocí gest a mručení. Ale ve chvíli, kdy hra obsahuje i jiné nástroje než bojové mechaniky (což pohledem na seznam dovedností zjišťuji, že obsahuje), můžeš nějak podepřít svůj dojem, že jsi tlačen do módu
klik'n'kill???
Lokken píše:
No,právě že tím přibližováním k MMORPG o ten sociální rozměr podle mě přichází.
A jak? Jako, že s příchodem 4e už lidi nebudou chodit na session, ale místo toho budou hrát přes ten interaktivní stůl? Dám ti radu, jako vstupné na hru zaveď, aby každý přinesl balíček nějakých dobrot (sušenek, chipsů, čehokoliv, co se dá sdílet), které má rád. Před hrou dejte půl hodinky na pokecání o tom, jak jde život a co je nového a stejně tak po hře si nechte čas na takovou rozpravu. Uvidíš jak velmi živý sociální rozměr budeš mít... dokud lidé sedí okolo jednoho stolu, tak je to sociální velmi. Až začnou utíkat domů k počítačům, protože je třeba víc baví tak "konzumní" klikací zábava a ty se octneš sám, tak to potom bude blbý...