Bigby, divím se, že s tebou vůbec někdo ještě vede nějakou diskuzi :-).
Co se týče otázky životů u potvor, podle mě, nelze jednoznačně říct, že nárůst životů znamená značné zvýšení obtížnosti střetnutí. Může, ale nemusí. Jsem proti používání plošných životů, výbavy, odbornosti apod. dělá to z D&D pc hru(nebo něco podobného), ale protože je pro mě hodně těžké vcítit se do monster a do NPC ve větším počtu, používal jsem vždy raději méně monster a NPC. Méně monster = více času na vytvoření různorodosti a samo i různé životy, odbornosti a vybavení.
Pokud je tedy nějaké monstrum či NPC pro postavy těžko zvládnutelné(ať už z jakéhokoli důvodu - taktika boje, prostředí, podmínky), pak samořejmě zvýšení životů může být až smrtelné. V opačném případě zvýšení životů jen malinko boj prodlouží, ale neudělá to z něho z ničeho nic tuhý boj jenom proto, že "ti 2 zloději mají místo 15 životů 30".
bigbythewise píše:
Neni prece snad tak slozite pochopit, ze prumerne az nadprumerne obtizna potvora, ktera ma 60HP, muze v praxi podrbat druzinu az dvakrat tak vic, nez ta, co ma jen 30 HP. Dokonce se pak i diky teto "zbytecnosti, ktera nema na nic vliv" muzou z hracu stat mrtvolky, pokud tedy neco takoveho u vas existuje. :)
Tohle jsem pochopil tak, že to vidíš podobně. Potvora musí být sama o sobě obtížná, pokud není, víc životů jí nepomůže
Pokud tedy v boji rozhoduje hlavně matematika - útoky, zranění, životy, počet nepřátel - pak zvýšení, snížení, různorodost životů má velký vliv. Pokud v boji o tuto matematiku nejde - zmíněné odzbrojení a jiné odbornosti, kouzla a jiné schopnosti - pak je daleko důležitější úroveň nepřátel a schopnost se proti těmto věcem bránit, životy už jsou vedlejší.