Otázka týkající se hráčských rolí, zejména toho, že nutí hráče k určitému chování atd.
Mike Mearls píše:Dovednost diplomacie a podobné schopnosti nejsou o nic víc zneužitelné, než byly ve 3e. Sociální výzvy a další nebojové výzvy jsou mechaniky dodané do hry, aby učinili dovednosti užitečnější a rozšířily spektrum typů střenutí, které DMové mohou dát do dobrodružství.
V podstatě nebojová střetnutí mění dovednosti z "přehoď nebo selži" ověření v sérii ověření prováděných ve snaze dosáhnout většího cíle. Místo, abyste si hodili na Diplomacii, musí skupina dosáhnout řady různých ověření dovedností včetně diplomacie, aby ukula spojenectví s trpasličím králem. Hráči nemůžou jednoduše říct "chci dělat X s dovedností" aniž by mu to DM odkýval.
Opět nechám promluvit DMG poznámky o roleplayingu a dovednostích výzvých:
"Co se "čistého" RP týče, pokud řeknete perfektní věc s níž by vévoda absolutně souhlasil, pak vám dá DM libovolný bonus na dovednost a je v pořádku, pokud bude bonus tak velký, že bude hod irelevantní."
(...) Ať už role existuje nebo ne, pokud se bojovník drží ve skupině vzadu, budou na něj ostatní křičet. Role jsou tu proto, aby hráči lépe rozuměli tomu, co mají dělat. Mechanicky to jednoduše upozorňuje na to, proč čarodějové ve 3e nemají léčivá kouzla. Každé povolání potřebuje unikátní roli aby vedly k týmové práci a dali každému šanci zazářit. Také to pomáhá prosadit rovnováhu povolání v designu.
A ano, říkáme lidem, co se od nich čeká. Jestli díky tomu začne více lidí hrát DnD pak jsme uspěli. Role nemají žádný vliv na mechaniky s nimi spojenými. Jednoduše informují hráče o povolání a pomáhají lidem dělat jasná a srozumitelná rozhodnutí.
Otázka k Points of Lights
Mike Mearls píše:A opět, to je čistě subjektivní. Nic v pravidlech vám nebrání vést jakékoliv tažení, které chcete. Základní původ je ve hře pro začátečníky, aby měli s čím začít. Pokud něco, pak to povzbuzuje kreativitu DMů a hráčů protože to prezentuje základní DnD svět jako velké, prázdné plátno čekající na zaplnění nápady.
(...)
Základní myšlenka PoL je jednoduchá: nechte DMa vymyslet co chce. Dává to prostor hráčům vytvořit materiál pro svět, pokud je s tím DM souhlasný. Když si sednu u DMova stolu a řeknu, chci hrát Thora vyznávajícího kněze vikingského stylu, je to snazší, pokud DM nemá detailně propracovaný každý palec svého světa.