Alnag píše:
Bigby, ty pořád uvažuješ v intencích současného systému. Rozuměl bych samo sebou, že jestliže by případně zavedli (a nikdo neříká, že zavedou, jen je to jako spekulace) možnost kritického úspěchu v dovednosti logicky by asi zrušili "take 20". To se rozumí samo sebo, že take20, který mimochodem předpokládá i selhání by takhle asi těžko fungoval. Ale nikdo neříká, že tam bude, čímž se půlka další úvahy hroutí.
Stejně tak neaplikuj současné stupnice DC, ty taky mohou fungovat jinak (a už vůbec ne Epic Level Handbook, to byl docela úlet). Ty stupnice budou určitě posunuté, možná roztažené a taky je těžko říct, co bude znamenat kritický úspěch v dovednosti (to nemusí být automatický úspěch). Zvlášť pokud je tendence udělat ověřování dovedností jako variantu boje, tak zámek bude mít nějaké hodnocení odolání a zloděj bude zámkem rumplovat několik kol - přičemž odolnost zámku se bude postupně snižovat (kritickými úspěchy třeba výrazně víc než normálně) až konečně povolí.
Tohle je mi jasny. Vzdyt jenom spekulujeme. :)
Alnag píše:Také bych si dovolil nesouhlasit s tím, že na provedení skillu máš klid a čas. Můžeš mít, ale pak obvykle nemá smysl vůbec hod řešit. Pokud mám moře času na otevření zámku, potom ho otevře i trouba. Ale otevírat zámek, když vím, že každou vteřinou může přijít stráž, to už je jinčí kafe. Zvlášť, když to otevírání není záležitost jednoho kola (viz výše), ale musím se každým kolem snažit dobře nasměřovat šperháky a konečně ho vyhmátnout.
Stejně tak další dovednosti - akrobacie, šplhání, skákání, diplomacie... ne, to opravdu nejsou dovednosti, kde si můžeš jet stylem pokus omyl. Všude velmi záleží na tom, jak se zadaří napoprvé...
Tady si me asi nepochopil. To ze prave MUZES mit ten klid a cas a tim padem brat 20, tak by si potom otevrel cokoliv. Tohle neplati ale jen pro odemykani a vlastne ani nejde o to, jestli muzes nebo nemuzes brat 20, ale o to, ze by si provedl naprosto neuveritelnou vec diky nahode, ktera cini 5% a ne 1:1 000 000. Nevim kde v pravidlech si nasel toho sikovneho zlodeje, ale dostatek casu prece nezarucuje uspech. (
take 20 NENI auto uspech) Pokud bude zamek nad sily zlodeje, tak si nad nim muze lamat zuby do konce zivota. (nevim proc, ale pripada mi, ze ty vidis zamek jen jako nejakou obycejnou stredovekou fabku :)) Dalsi priklady (z ELH) - nikdy neprojdes
Wall of Force, neodhalis ocima neviditelnou postavu. Nemas na to proste, nejsi polobuh jen protoze si hodil 20. Stejne jako ne moc zkuseny akrobat neskace jako blecha, tak ani nesplha jako pavouk jen diky kritickemu hodu. Je jasny ze by to muselo fungovat jinak, ja jen spekuluji v ramci soucasneho systemu, jinak bych ani nemusel nic psat.