Corvus - super, tak vítej mezi námi! :))
Ten hod na obranu je opravdu popsaný i v DMG; pro zrychlení souboje a jakýsi "pocit jistoty" na straně hráče prostě autoři předpokládají, že na obranu vždy padne 10. Takže když si někdo chce házet, odečte od klasicky vypočtené obrany 10 a připočte hod k20... Mě se do toho nechtělo, protože to neudělá nic jiného, než jen zdubluje náhodu :) - hází se přece už na útok, výsledek je možné popsat i jako vynikající obranu, že.
Čas navíc to nějaký je, stejně jako počítání (nevím jak vy, ale my máme zkušenosti, že po jistých hráčích je vždy potřeba součty hodů kontrolovat, prostě neuměj počítat ani malý čísla.. i když maj vysokou) :) a výsledek je pouze ve větší okamžité variabilnosti boje; jak moc se to liší nevím, nezkoušeli jsme to.
Možná by to bylo ještě o něco zajímavější ve spojitosti se sloučením útoku s hodem na zranění... :)