Corvus: Taky se snažím oddělovat d20system a D&D, ale ono co je to d20system? (Kromě základní 1d20 mechaniky jej nic integrálně netvoří, všechno ostatní je variabilní nadstavba).
Nicméně mluvil jsem o DnD. A docela by mne zajímalo, jak si představuješ, že se hraje D&D as it is written. Už jsem tohle párkrát slyšel, ale dodnes to pro mne zůstává obestřeno záhadou.
1) i v základních pravidlech máš napsáno často několik variant. Např. nejmarkantnější 4d6 vs. point-buy získávání hodnot vlastností. Nebo herní styly "kick-in-the door" vs. "deep-immersion storytelling"
2) počítají se do as it is written jen core rulebooks? UA je taky oficiální DnD příručka. A je celá o variantách. Jsou PrC z řady Complete as it is written nebo nejsou... a tak se dá pokračovat.
Onen mýtický styl hraní "as it is written" je tak řada různých variací a variant právě proto, že D&D je "vyber si"/"dodělej si sám" hra.
Andtom/Corvus: Jen se moc neradujte. V D20 modern jsou action points, ve SW jsou Force points a destiny mechanika v nové saga edition bude zřejmě taky nějaká variant na princip Fate pointů. Čímž probůh nenaznačuji, že AP jsou jako Fate pointy!