sirien píše:
zrovna Bounded accuracy princip považuju za její velkou přednost (navzdory tomu že implementace třeba není stoprocentně dokonalá ...)
Pro mě je BA v DND 5E rozumný záměr. Asi kámen úrazu, nebo spíšet tedy úhelný kámen hodnocení, bude v tom, jak kdo hodnotí úspěšnost implementace vzhledem k záměru.
A teď si odmysleme, jestli chceme aby byla dokonalá :)
Berme, že ano, abychom mohli hodnotit jen a pouze implementaci vs záměr.
5E jsem nehrál tolik a rozhodně ne do vysokých úrovní, navíc nejsem moc fanda opravdu epických fantasy, takže praktickou zkušenost by museli dodat jiní. Na mě, jak jsem psal, některé ve videu zmíněné argumenty působily jako "jo, to mi tak taky přišlo". Tedy, že tam ta progrese v některých situacích je větší, než bych očekával u striktního uplatňování BA.
Jestli je důvod ten, že autoři si v daných místech schválně řekli "tady na BA tolik nehrajeme, ať si hráči bonusy užijou", nebo jim to uteklo ... to pochopitelně nevím. Je fakt dost dobře možné, že je to ta první možnost ... rozhodně by mě to tedy nepřekvapilo :)
Vzhledem k tomu, že už mnoho let převážně GMuju, tak BA vnímám pohledem GMa - a tam je to opravdu příjemný princip, pro přípravu i vedení hry ... takže ve své roli GMa jasně říkám BA chci a chci a chci a chci to stritkní a nekompromisní.
Když pak jednou za sto let hraju jako hráč ... eeeee ... no, bonusy jsou bonusy, kdo by je neměl rád :)
Co se té šance hitnout takřka nemožnou obtížnost týče ... nevadí mi, když to pravidla umožňují, jen to jako GM potřebuju a chci vědět dopředu. Protože s vědomím toho pak stavím i dobrodružství a výzvy postavám.
Výklad se mi často odvíjí od "hodu kostkou" ... jakože pro popis je rozdíl, jestli někdo překoná obtížnost 20 tak, že k základnímu bonusu +2 si hodí na kostce 19, nebo když si k základními bonusu +18 hodí na kostce 5.
A vím, že jsem na dost tenkém ledě. Je to správně, když jako GM toto odlišuju? Je epičtější a "napínavější" když si postava hodila vysoké číslo, nebo když si poskládala X různých bonusů do stejného výsledku a "stačil ji nízký hod"?
Jak k tomu přistupuješ ty / vy? A nejen v DND, obecně ... i v jiných hrách. Třeba ve Fate ... je výsledek "o dva posuny" stejný, ať už to máš ze super hodu, nebo z bonusů?
Dáváte na to narativní důraz?
Protože od toho se pak odvíjí i přístup k BA, ne?