Tak jak se vám pozdává ta změna statblocků? Mě to nepřijde jako překopání pro přehlednost a zjednodušení, ale čistokrevný nerf, kde spousta spellů od toho NPC úplně zmizela - na druhou stranu zase přibyla další součást multiattacku.
Nevím, co si o tom myslet. Na jednu stranu pochybuju, že bych kdy využil všechny původní spelly, na druhou stranu mi to prostě přijde zbytečné.
No ono je pěkné že NPC má hromadu kouzel ale vzhledem k normální délce souboje by toho stejně asi moc vykouzlit nestihl protože je stejně omezen počtem akcí takže já tuto změnu schvaluji.
Kombinace toho, ze nektera kouzla jsou hodne situacni a toho ze uz nema spellsloty ale pouze kazde kouzlo 1/den mi prijde docela dost omezujici (a navic mi asi chybi kontext - co za problem se to snazi resit?).
cyrasil píše: Kombinace toho, ze nektera kouzla jsou hodne situacni a toho ze uz nema spellsloty ale pouze kazde kouzlo 1/den mi prijde docela dost omezujici (a navic mi asi chybi kontext - co za problem se to snazi resit?).
Trocha pozadí ohledně změn třeba tady.
Jak píše Quentin, je to blíž 4E. Ten nový blok statistiky je vhodnější (přehlednější) pro použití v boji. Blbý je, že to zkrouhli tak, že to tomu boji víc přiblížili, tj. pokud chtěl PJ použít cizí postavu komplexněji, pro bojové i nebojové situace včetně situací "na pozadí" (např. jak NPC plánuje "mimo scénu" nějaké pikle), tak starý blok statistik byl lepší. Některá z těch kouzel byla pro použití mimo boj nebo "mimo scénu". Takhle se z 5E stane mnohem víc řetězec bojových střetnutí, podobně jako 4E.
Za sebe bych třeba viděl cestu v tom, že pokud chci nějaký statblock s kouzlením jenom na střetnutí, vezmu ten nový. Když budu potřebovat něco rozsáhlejšího/komplexnější postavu, prohrabu nějaké staré statblocky.
Quentin: to víš že jo, my Tě máme i s tou patologickou láskou ke 4e rádi, každá komunita potřebuje svojí divnou kuriozitu :D
Obecně... je to dumb-down, určitě. A instinktivně se mi nelíbí. Ale... vlastně ten designovej záměr chápu a dává smysl, zejména v US playstyle. Jako random enemík to prostě funguje líp. A když chceš NPCčko... uděláš si NPCčko. (Jedinej problém pak je to NPCčko vyvážit vhodně k CRku, no :/ )
sirien: zajímalo by mě, zda blok kouzel NPCčka opravdu nějak přispívá k jeho CRku ... jestli a jak tam počítají, jestli má fireball nebo healing magic nebo čtení myšlenek či teleportaci, atd. Instinktivně by mi to přišlo dost překombený, kdyby to tam nějak počítali, ale třeba si s tím opravdu někdo dal práci
Tak s pár převážně záměrnými výjimkami (fireball, sleep) by si kouzla stejného Stupně měla být silově plus mínus rovna... Plus mínus. Alchymie, nikoliv chemie.
Tak co jsem pochopil z videí z YT kanálu DnD, tak by snad měla část netvorů 'zesílit'. Nevím jestli jsem paranoidní nebo je to nepřiznaná záplata na powercreep. Zejména když zmiňují že nižší CR jsou vice méně stejné a vyšší budou drsnější.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<