sirien píše:
A ve skoro každém prostředí (možná kromě středu písečné pouště...) jde snadno udělat nějaké členění, dodat tam nějaké taktické prvky... A ty obvykle mám popsané ještě než něco vůbec začne.
Mám boj ve vězeňských kobkách pod hradem, kam stráže dotáhly zadržená NPC a hráčské postavy je nyní inkvizičně vyšetřují. Když tu najednou pří výslechu jednoho, který už už je zlomený, se v těch kobkách "zjeví" parta kultistů, co chce vězně osvobodit, nebo umlčet.
A já prostě umím jen to, že buď mám plánek těch kobek s určitou představou a rozmístěním vybavení připravený dopředu (a nakreslený - i když to neznamená, že se boj musí odehrávat na plánku, ale pro sebe ho potřebuju mít).
nebo pak věci vymýšlím až při vlastní hře. Nevím v tom druhém případě dopředu, jestli tam je železná panna a jestli jo, tak kde. a jestli se do ní může hobit schovat, aby viděl tam a tam, ale nebyl vidět odtamtaď a odtamtaď. Navíc tuhle informaci musím nějak hráči hobita sdělit, aby si on udělal pokud možno stejnou představu, jako mám já, aby takové prostřeíd mohl využívat.
když není plánek, nestává se ti, že si lidé u stolu představí herní prostředí jinak a pak jeden chce udělat akci, které není dalším pochopitelná, protože "v jejich představě" není v daném prostředí prostě možná?
Hele, já to nechci vést vyhroceně, špičkovat se. To co ti popisuju, si necucám z prstu, abych ti kritizoval tvoji vizi a hrál si na "tys to hrál málo, tak nevíš".
Říkám ti z toho, co jsem za ty roky zažil, s čím se reálně potýkají GMové (a potýkal jsem se s tím já, ale i každý GM, u kterého jsem hrál).
Když jsme hráli Sabotovanou misi, měl tam jeden hráč postavu, která svedla v chodbě boj s nějakými nepřáteli. A i tam v jednu chvíli zaznělo od toho hráče "aha, tak to já si to představoval jinak, to bych býval dělat to a to a ne tohle". To se prostě stává.
Když to budeš hrát tak, že hráči ti to prostředí budou spoluvytvářet návrhy "hej, v jednom koutě by mohla být železná panna, do které by se mohlo dát schovat, takže ...", tak se s tím budeš potkávat míň. Pak má hráč určitou vládu nad sdílenou představou prostředí a může tam pro svého tuláka hledat něco smysluplného.
Jinak ... nevím.
Jak to děláš ty, jak popíšeš (bez plánku) ty kobky, jejich propojení, vybavení atd. abys z toho dal hráči tuláka dobrou náplň pro to, aby vymýšlel, co a jak bude tulák dělat a MĚLO to nějaký dopad na hru.