Skica: používání mechanik právním výkladem ad absurdum na úkor fikce málokdy vede k větší zábavě. Viz texty a rámečky v úvodu deváté kapitoly: pravidla jsou od toho, aby se používala k moderování dialogu a tvorbě zábavných situací, ne k tomu aby se JaD hrály jako deskovka (viz i moje Scenáristika, díl tuším 22, Šroubky a součástky).
Schopnosti jsou samozřejmě k tomu, aby postavy byly cool a měly možnost "zářit". Pokud ale někdo obrátí nějakou schopnost v permanentní repetetivní combo... Jako ano, může z toho být "signature" taktika dané družiny, ale spíš se to rychle ohraje a přestane to být zajímavé.
Obecně při podobné situaci je dobré hráče vyzvat ať si skutečně představí to co v té fikci vytváří a zeptat se ho jestli mu to skutečně přijde odpovídající žánru a stylu hry (případně dodat že Tobě to připadá např už trochu parodický, přehnaně epický atp.) Může se stát že ano. Pak je dobrá chvíle si promluvit o tom jak to skutečně vypadá a co se tam děje. Např hobit se nemusí za kolegu doslova schovat - nepřátelé o něm mohou stále vědět (a Cílit ho), ale jedno pozice je v zákrytu tak nečitelná, že nikdo neví co udělá dál (odkud vykoukne, kam střelí), což mu stále poskytne jeho Výhodu v dalším Útoku. Nebo lze zjistit že skrytí se za bojujícího (divoce se pohybujícího) půlorka je tak náročné, že vyžaduje ověření Nenápadnosti s Nevýhodou - při neúspěchu je půlčík stále v krytu za půlorkem, ale není ukrytý.
Obecně udělování výhod a nevýhod a žádosti o hod jsou velmi silné (a jak jsme zdůrazňovali i důležité) nástroje vedení hry Průvodcem jak co do moderování akcí a možností, tak co do udržování žánru a stylu hry. Jen je potřeba dávat pozor aby šlo o žádné a styl preferovaný celou skupinou a ne takový který Průvodce "tlačí" na ostatní.
Herní fikce (dění, ať už co do uvěřitelnosti, dramatu, napětí, příběhovosti... prostě toho co vás na hře baví) by mělo být nadřazené pravidlům, jejichž používání má pomáhat fikci tvořit, ne ji bořit. Nicméně jsou i skupiny které baví kombit pravidla v první řadě. Pokus to je případ vaší skupiny (a pouze, pokud to je preference celé skupiny) pak neváhej používat stejná komba nazpátek proti postavám.