Jen podotknu, že šance na zásah bývá obecně vyšší, ale pokud ji mají obě porovnávané varianty stejnou, ve skutečnosti v porovnání přestane hrát roli (jen budeš porovnávat vyšší čísla, ale ve stejném poměru).
Rozdíl mezi 2 a 4 zásahy není ve větší šanci na zásah (ta je stejná), ale ve větší šanci, že v daném kole alespoň nějakou dmg uděláš. Většinou sice zasáhneš alespoň jedním útokem ze dvou, ale může se ti stát, že ne. Při čtyřech útocích máš pořád šanci alespoň na nějaké udělení zásahu.
Druhá věc je rozdíl mezi kulometem a kanónem v tom, že do jednoho silného nepřítele je jedno jestli dávám čtyřikrát míň nebo dvakrát víc, ale když je tam smečka slabších potvor, občas velký zásah "přeteče" (nepotřebuju ho). Pak bývá lepší mít možnost zásahy rozdělit větším počtem útoků.
Na druhé straně na větší počet potvor se používá ohnivá koule, ne bojovník :-)
Sečteno podtrženo - čistý počet udělených bodů zásahu není jediné měřítko, počet (slabších) útoků je určitá výhoda (tuláci s jediným extrasilným zákeřným útokem by mohli vyprávět), ale samozřejmě hodně situační.
Při výpočtu bojového potenciálu je také třeba brát průměrné hody (tak jako u životů), ne potenciální maximum. Agnor (čísla jsem mu nekontroloval) hezky ukazuje, že ten rozdíl není tak propastný, jak by se mohlo zdát.