sirien píše:
Shari, Tarfil: můžu poprosit i vaše důvody? (Neptám se jen tak, ale kvůli obsahu souvisejících textů v JaD.
Pomalá obnova HP
Hm... my jsme to používali ve West Marches, protože tak rozhodl zakladatel. A mně se to pravidlo i celkem líbí. Ale když ses mě teda zeptal na ten důvod, tak se nad tim holt zkusim zamyslet. No a po tom zamyšlení bych to asi trochu upravila. (nesnáším tě)
Hlavní předpoklad je tedy, že HP jsou souhrnný ukazatel několika různých věcí (zranění, vůle bojovat, únava, a tak).
Ve hře, alespoň ze začátku, byl důraz na prozkoumávání divočiny. Což je místo, kde si postavy nemají moc možnost si opravdu důkladně odpočinout a obnovit všechny ty složky HP, přeci jen spacák někde pod převisem a pohodlná postel v hostinci jsou rozdíl.
Takže po zhodnocení bych nechala standardní long rest, pokud je možnost vyspat se opravdu pohodlně a ten upravený nechala, když tam ten odpočinek je, ale není to úplně ono.
Auto-úspěchy/neúspěchy dovednostních hodů
Tohle sleduje v podstatě dva cíle. První je náhoda. Pokud na něco házíš, měl bys mít možnost jak uspět, tak selhat. Druhý je eliminace zbytečných hodů. Pokud je něco tak triviální, že bys bez tohohle pravidla uspěl bez ohledu na hod, tak nemá smysl házet. To samé pro hody, ve kterých nemůžeš uspět.
GOLEM píše:
Přijde mi to už dost omezující pro kouzlící charaktery
Jak jsem psala, vyzkoušení mi překazila korona, takže to, jak to hráčům přijde omezující, nevím. Sama bych za krajně otravné považovala, kdyby i ta nehoda spotřebovala spell slot (proto tam vysloveně mám, že nespotřebovává).
Dalo by se to upravit i tak, že pokud hodíš 20, dostaneš bonus. Dál, pokud už si na kouzlo házíš (spell attack), tak prostě použiješ tenhle hod. A ten nepříjemný efekt by neměl být tak náhodný, jako je Wild Magic. Prostě něco, co by ukázalo, že magie tak úplně stabilní, jak by bylo ideální - je to tedy spíše settingová záležitost.