Postup přípravy hry v příručce počítá s tím, že hru spolutvoří hráči dohromady, tzn. ano, ostatní by mu do toho měli kecat. Resp. pokud by si ostatní popsali postavy co budou na jezdcově trucku cestovat světem a baron se tomu nepřizpůsobí (např. vytvořením državy jako karavany), tak v té hře nejspíš skončí dost mimo. (To je extrém k ukázání pointy, ale prostě...)
Ohledně vztahu populace državy a gangu. V příručce se nikde nepíše, zda je gang součástí populace. V různých kontextech dává smysl aby byl i aby nebyl, takže možné je asi obojí a záleží hlavně na tom, jak věci popíšeš (když velíš stabilní državě a gang vzešel z ní, tak je nejspíš součástí populace - když si s gangem državu nedávno dobyl, tak z ní může bejt vyčleněnej).
Tak nebo tak mechanicky se vlastnosti populace nepřenáší na gang. (Automaticky, příběhově k tomu samozřejmě dojít může - když Ti v populaci vypukne mor, tak hodně štěstí držet gang nedotčenej.) Tzn. zběsilá a upadlá populace neznamená automaticky zběsilej a upadlej gang.
Ohledně umírání: když Tvoje postava dojde na 6 damage (12:00... ale popravdě mě ta notace zranění časem spíš otravuje - grafický zachycení hezký, ale jinak...) a nikdo jí nezachrání (spasitel nebo postava s magorovym tahem můžou explicitně, ostatní to musí nějak odehrát), tak je TVOJE hráčská volba, co se stane dál. Můžeš umřít, můžeš se vrátit s -1 machrovinou, můžeš se vrátit s +1 úchylností, můžeš se vrátit se změnou classy (herní příručky). Všimni si, že změna herní příručky tyhle možnosti refreshne.
Jerson píše:
a jejich jména jsme ani neznali
Na tom nesejde. "Name one character" tady znamená (přesně, jak
to je přeložené) "označ jí" nebo "ukaž na ní", se znalostí (nebo vůbec existencí) jejího jména to nemá co dělat. A "person" je generické označení nějaké postavy, ne nutně lidské (ve smyslu "human"), takže vlci maelströmu se počítaj taky.
Nicméně ano, některé tahy jsou univerzálnější, než jiné a některé jsou žánrově relativně specifické a nevyužiješ je nutně v každé hře. To platí napříč příručkami. Jako MC sem zpravidla hodně svolnej k tomu nechat hráče "špatnou" volbu zpětně změnit, pokud Tvůj MC k takové benevolenci neinklinuje, tak bych Ti ty žánrový tahy doporučil brát až trošku pozdějc až se hra po pár sezeních ustálí a líp uvidíš o čem je a co se v ní děje a jak atp.
EDIT:
Shako píše:
Typicky všichni bojovníci mají stat hard+2 a přes to nejede vlak
Borci ne.
A ano, postavit combatního borce je validní možnost, ale ta postava pak funguje trochu jinak než magor, baron nebo dvoukolák.
Shako píše:
Gang je vždycky hrozbou
To sou všechny zdroje postav s výjimkou allíků.