Já nemluvil o pravidlech, ale o představě věci. Dva dlouhé meče proti humanoidům nebo menším nepřátelům - ok, budiž, de to, historicky je dokonce doložené, že to i okrajově existovalo v západních i východních stylech, DnD je epic fantasy... Proč ne.
Nicméně meč je zbraň proti lidem. Výborná soubojová zbraň. Dobrá poboční bitevní zbraň. Její přednosti ale prostě nemají smysl proti nehumanoidům. Postav se jen praseti a najednou budeš mnohem radši za kopí nebo sekyru, palcát... Proti medvědovi to bude možná trochu lepší, ale pořád žádnej zázrak. Proti drakovi nedává moc smysl ani jeden meč, natož dva.
Je to těžší na popis, snáz se to ukazuje než popisuje, ale kvůli lidské fyziologii a dynamice atd (těžiště, momentum, podíl váhy proti síle v úderu, charakter meče a způsob kterým meč zraňuje...) nebudeš se dvěma meči schopný provést proti drakovi žádný smysluplný útok. Popravdě už s jedním to je trochu na hraně...
Z tohodle důvodu je popravdě už samotná představa magického meče proti drakům trochu stupidní. Asi jako snaha vyrobit protitankovou pistoli s protipancéřovou municí. Nic proti pistolím, super zbraně - ale ne proti tankům, z očividných důvodů. Dřívější autoři DnD to chápali - proto vznikly dragonlance chronicles - kopí je na draka logická volba a když budu vyrábět zbraň proti drakům, tak to nebude meč, ale kopí nebo tak něco - popř něco střelnýho, samozřejmě. Opět, z poměrně očividných důvodů.
Ono stačí když to přestaneš brát jako kombení kartiček v deskovce a představíš si, jak nějaký útok asi tak vypadá. Dva meče proti lidem - jasný, každej druhej film. Proti drakovi... System error.