Tak jsem se na to trochu důkladněji podíval:
Průchod mlhou: Chtěli jste hrát chromého dobrodruha, který ale není ve skutečnosti nijak omezen? Nyní máte možnost. Tenhle "mlžný chodec" totiž ve skutečnosti nemá důvod chodit. Pokud to má zůstat at-will, musí se to upravit, a to hodně.
Obrana beze zbroje: OK, proč ne.
Bojový styl: Tím se taky nedá nic pokazit.
Příkrov: V principu dobré, pak se vrátím k jednotlivým schopnostem.
Metodický úder: Popravdě se mi tohleto situační plusjedničkování moc nelíbí.
Jistota: Chápu, že se chtěl autor vyhnout banálnímu a nudnému "archetypu" ale jistota je dost divný název pro subclassu. K subclassám se ještě vrátím.
Zvýšení hodnot vlastností: Samozřejmě, jak jinak.
Útok navíc: Přesně tam, kde má být.
Obsáhlá mysl: Popravdě nic moc, slabé a nezajímavé.
Mlžný únik: Je jasně vidět úmysl dát mu tulákovo uhýbání, ale trochu ho propojit se zbytkem classy. Jako metoda dobré, ale výsledek mi připadá jako solidní zpatlanina.
Taktická přesnost: Mechanicky funkční, ale suché, a nemá to žádný fluff.
Vybroušená mysl: Dost meh, tohle potřebuje dost vylepšit.
Vidění v mlze: Tohle je ovšem pěkné.
Mlžná forma: Nemám moc výhrady.
Vylepšený průchod mlhou: Nelíbí se mi to s tím po x dnech. Jo, klerik má něco podobného, ale u toho se mi to taky nelíbí. Pokud by to bylo v plné formě moc silné, tak bych to prostě natvrdo omezil "jen na sebe".
Mlžný klon: Jo, je to silné, ale je to 20. level, takže to není nic hrozného. A je to vlastně zajímavá schopnost. Jenže způsob, jakým je to popsáno to dost sráží, protože je dost zmatený a nepřehledný.
Příkrovy:
Halící mlha: Ve srovnání se zbylými dvěma dost silné.
Zastřený štít: Naopak bych řekl, že to je slabší.
Odskok: Nevidím důvod, aby to bylo za reakci.
Vzdhledem k tomu, že dost kopíruje efekty kouzel, mohl si autor vzít i jejich mechanickou rovnováhu.
Teď tedy k subclassám.
Čepel:
Nucený odskok: Je hezký, ale dost situační.
Prudký odskok: Vlastně proč ne.
Zbraně prodchnuté mlhou: Docela dobré.
Cejch mlhy: Kopíruje Kletbu a Lovcovu kořist, jen nemá dodatečné efekty a dává větší zranění. Hm, to je o něco nudnější než ty kouzla.
Zničující výpad: Mechaniky nesedí s fluffem, a nejsou vlastně ani moc sourodé. Buďto vzít to, že hledá slabiny (a pak mu dát třeba výhody k útoku na celé kolo) nebo vzít to silové zranění, a pak to použít jako magickou schopnost s nějakou záchrannou.
Mysl:
Tíživý závoj: Zpomalení za body. OK
Odzbrojující mlha: Tohle je OP a není tam obtížnost hodu.
Překážející mlha: Asi bych chtěl za tohle víc než dva body.
Pohotové navádění: OK.
Dále
Propočítaná výměna: Asi bych to musel vidět ve hře, ale vypadá to zajímavě.
Zastřený přenos: Účinek OK, ale ta regulace je zbytečně složitá a už tam těch věcí, co se musí sledovat, začíná být hodně.
Ostražitá odezva: OK.
Zastřený úskok: To se mi líbí!
Příkrov:
Tišící mlha: Originalita se sice cení, ale tady bych asi raději viděl nějakou kopii klerického kouzla.
Mizející krok: Jo, proč ne.
Přenos života: Asi bych si neházel dvakrát, prostě bych použil pro oboje tentýž hod.
Toxická mlha: Popravdě mi to připadá jako další dobrá schopnost příkrovu. Vzhledem k názvu subclassy by dávalo smysl, že jich má dost navíc.
Upíří přenos: Schopnost je to parádní, ale měla by být více omezena co do použití a spíše na vyšším levelu.
Neochvějná mlha: Mohla by být i na nižším levelu a možná i silnější.
A mám pocit, že některé ty schopnosti by se mezi tím mohly trochu zpřeházet a stylizačně by lépe seděly.
EDIT: Šaman: 1+3. Kdyby to byl místní výtvor, tak bych i chtěl poradit, předat své nápady a tak, ale protože je to překlad, tak vlastně není komu.